for å lese en blogg

Ett par viktige punkter som skal til for at jeg (og sikkert andre) skal orke å lese en blogg.

❤ Bilder, innlegg uten bilder er som. . . En bil uten motor, det funker bare ikke. Også er det sykt forstyrrende å lese innlegg hvor bildene har forskjellige størrelser eller er uklare, skal man være en seriøs blogger skal det mer til enn bare iPhonebilder i alle innleggene.

❤ Design, det må være ryddig, oversiktlig og ikke forstyrrende. Masse farger som ikke passer sammen er bare et big fat no-no. Få gjerne et design laget spesielt til deg, som ingen andre har!

Header! Fiks deg en bra header, det er som oftest det som er viktigst – så kan du ha et helt enkelt design! Men også her er det viktig å få til noe mer enn en header som ser ut som den er laget i paint. . .

❤ Skrivefeil, også ett stort no-no. Jeg får anfall om jeg leser en blogg med mye skrivefeil, må forlate bloggen og blokkere den så jeg ikke kan gå inn på den flere ganger. Har allerede utelukket èn toppblogger som har skrivefeil i så å si alle innleggene. Om man er usikker på hvordan “akkurat” eller “interessant” skrives, google det heller i stedet for å skrive dem feil. Alle kan jo ha skrivefeil en eller annen gang såklart, men det finnes grenser for hvor mange skrivefeil man klarer å putte inn i ett og samme innlegg. . .

❤ Orden, ha orden på sakene! Oversiktlige og lett leselige innlegg. Overbruk av smilies, eller hva det heter, eller “xD” er no-no. Heller ikke overdriv med “!!!!!!!!!” og “????????” i alle innlegg, det blir _to much_.

Blogg ofte! Jeg _hater_ at de bloggerne jeg følger fast ikke blogger på flere dager, eller nok mange gang om dagen. Selvfølgelig har ikke det så mye å si om man virkelig liker en blogg, siden man leser den uansett da, men er et stort pluss å oppdattere gjevnlig! 2-3 innlegg om dagen for eksempel. Haha her har jeg virkelig noe å lære. . . Lover, jeg skal bli flinkere!

Har du noen punkter på hva som skal til for å lese en blogg?


3 kommentarer

Siste innlegg