hva skjer etter dette?

Var noen som lurte på hva jeg skal gjøre etter dette skoleåret siden jeg skrev “aldri mer skole” noen innlegg tilbake, og om jeg skal gå høyskole og slikt. Når det kommer til utdanning har jeg gått førsteåret service & samferdsel, så gikk jeg andreåret salg, service & sikkerhet med reiseliv – og nå går jeg påbygg for å få generell studiekompetanse.

Jeg har egentlig ikke klart å bestemme meg for hva jeg vil bli, for jeg har jo utrolig mange muligheter. Men jeg vet at jeg er en person som vil (og må) jobbe rundt folk, jeg klarer bare ikke å sitte alene på et kontor hver dag og se i veggen – det er ikke ett liv for meg. Jeg må være blant folk så å si til enhver tid, være sosial – SNAKKE! Haha. . . I tillegg trives jeg utrolig godt i butikkyrket, det passer meg ypperlig! Jeg vet jo at slike jobber ikke har verdens beste lønn, men gud, jeg vil heller jobbe en plass hvor jeg trives og har det supermorsomt – enn å jobbe i en godt betalt jobb hvor jeg må grue meg til å dra på jobb. Det er dere vel enige i?

Men jeg har egentlig en liten plan da. Etter jeg er ferdig med dette året har jeg tenkt å ta mine to år som lærling og få fagbrevet, problemet er bare – i hva? Tenker å ta det enten i reiseliv eller salg, må bare bestemme meg. . . Kommer i alle fall ikke til å bli mer skole på meg, for jeg er så ufattelig skolelei at det ikke skulle vært lov. Så om jeg skal gå videre på høyere utdanning – så blir nok ikke det for om noen år. Nå skal jeg ha litt fri fra lekser, mas og early mornings!

Førsteprio nå for tiden er uansett bare å bli ferdig med dette året, komme meg gjennom det. Og det går suupert til nå i alle fall! Kan meddele at jeg enda ikke har “unødvendig” fravær eller sykefravær, noe jeg er veldig stolt over! Har bare en ene dagen jeg var på idol. Som jeg har sagt før så angrer jeg ikke på den dagen, det er overhodet ikke fravær som jeg sørger over.

Hva er deres planer til neste år? Skole, jobb, friår?

1 kommentar
    1. Helt enig med deg… jeg synes det er litt koselig med snø og mørke da – fordi da er det ekstra koselig å være inne 😀 pluss at jeg får skikkelig julestemning av det, spesielt i desember! men jeg får også vinterdepresjoner da, også er det sykt kaldt ute og man orker ikke å gjøre noen ting :/
      når det gjelder skole – IHVERTFALL IKKE NESTE ÅR! fyy f jeg er så lei av tidlige morninger og masse lekser innleveringer osv! høres ut som om du har en deilig plan videre da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg