frihet eller tvang?

Nå sitter jeg hos Sophie etter å ha vært en time nede på sirkuset med folk fra NOAH og delt ut flyers om dyrene i sirkus. Var mange som var positive og gjerne ville lese, mens andre var direkte frekke og bare så dumt på oss. Vi la også flyers under vindusviskerne på bilene slik at folk skulle se dem når de kom ut, men de som jobbet der var så “snille” å fjernet de etter vi var dratt. Utrolig mistenksomt det da? Jada, alle har forskjellige meninger og flott er det, men ting som det her synes jeg ikke folk skal støtte. Og jeg lurer på om folk egentlig tenker seg om når de går på sirkus eller dyreparker hvor dyr blir pisket rundt for å gjøre triks?

Noe av det folk sa da vi delte ut;
– Nei vil ikke ha, nå skal vi inn å kose oss.
– Dyrene har det bra der.
– Vi er vokst opp med elefanter i sirkus, vi vil ha dem der.
– Barna dro meg med på sirkus. (Her lurer jeg bare på – hvilken voksen person klarer å la seg overstyre av en liten jente/gutt på 4-5 år? Da er dere utrolig lett påvirkelig.)
– Alle får ha forskjellige meninger og vi synes dette er okei.

Men nå skal det være nok sirkus-blogging på en stund, håper uansett dere har likt å lese om dette! Og ikke minst – håper flere av dere lot dere påvirke av innlegget mitt lengre ned om elefanten Baba. Nå skal jeg ta Sophie under armen og kjøre en plass for å ta bilder! Legger ut bilder senere fra nede på Sirkuset med NOAH folkene.

3 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg lurer på om du kan skrive et innlegg om hvordan man kan bli medlem og hvordan man kan hjelpe NOAH? Har utrolig lyst til å gjøre det, men jeg vet ikke hvordan jeg kan begynne og slikt. Så det hadde vært kjempe bra om du kunne gjort det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg