plastisk kirurgi = hysteri?

Noe jeg har lagt merke til den siste tiden er hvordan folk reagerer på plastiske operasjoner og andre inngrep som går ut på å endre på utseendet. Det har vel egentlig alltid vært hysteri om slikt, men siden jeg kjenner flere som har gjort ting med utseendet blir det sikkert bare litt med tydelig for meg nå. Alt skal vinkles negativt når det kommer til sånt, noe jeg synes er spot on latterlig. Om noen er misfornøyd med utseendet sitt og ønsker å gjøre noe med det, så synes jeg det er helt greit at de gjør det. Det er jo ikke min sak hva andre velger å gjøre med seg selv?

Hvilken rett har mennesker til å dømme andre mennesker for det de gjør? Hvert og ett menneske er ansvarlig for seg selv, det må jo være utrolig tungt å alltid skulle tenke på alle andre og påpeke det som DU mener er feil. Huff, jeg hadde hvertfall ikke klart det. . . Jeg kan skjønne at det kan være utrolig vanskelig å holde meningene sine for seg selv, og spesielt når du i Norge har ytringsfrihet. Og når vi snakker om ytringsfrihet – som så veldig mange unnskylder seg med når de sier sine meninger. Har dere tenkt på hva det faktisk er? Det kalles ikke ytringsfrihet å rakke ned på andre og komme med hatefulle utsagn. Over lengre tid kalles dette mobbing, og ikke ytringsfrihet.

Folk sier alltid at man skal godta den man er og være fornøyd med seg selv. Men noen klarer det ikke og slik er det bare. Noen har komplekser som gjør rett og slett umulig å skulle godta seg selv og være fornøyd. Så hvorfor er det galt å gjøre noe med det? Hvorfor er det galt å ta silikon om man er misfornøyd med puppene sine? Hvorfor er det galt å fikse på nesen sin om man alltid tenker på hvilken vinkel man må stå i for at den skal se best ut? Hvorfor er det galt å fylle i leppene om man konstant tenker på at de er for små eller at overleppen er mindre enn underleppen? Det er overhodet ikke galt, man bare benytter seg av en mulighet. En mulighet til å bli fornøyd med en ting man har vært misfornøyd med lenge.

Jeg synes det er helt greit at folk fikser litt på ting dem misliker. Jeg dømmer ingen fordi dem har silikon i puppene, hvorfor skulle jeg det? Litt silikon definerer ikke hvordan en person er eller hvilken personlighet de har. Litt klisje å skulle si, men det er innsiden som teller – ikke det ytre. Du kan ikke dømme en person etter hvordan de ser ut. Du kan selvfølgelig gjøre deg opp noen meninger, det gjør vel de fleste, men når alt kommer til alt er det personligheten som definerer en person. Selv kunne jeg aldri lagt meg under kniven, men jeg ser ikke ned på de som gjør det av den grunn.

Tar jeg helt feil nå, eller er det flere som er enige med meg?

2 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg. Selv om man velger å opperere noe man er misfornøyd med, så er det ikke slik at man blir en dårligere person eller at man kun tenker på utseende. Etter min mening synes jeg man bør få lov til det – og det er jo faktisk noe man gjør for å trives med seg selv. Mange ser negativt på slike opprasjoner, sånn som det å ta silikon. For om man har silikon, så blir man fort et falsk menneske – noe jeg synes er utrolig teit å si!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg