til russ 2014

Åj, nå nærmer det seg jo faktisk russetid for noen! Jeg tenker som så at hele skoleåret er russetid – for du starter jo faktisk planleggingen ganske tidlig på skoleåret. Klær skal prøves og bestilles, du skal på russe kick-off, grisefest over nyttår og hele pakka. Hele dette skoleåret kommer til å bli kjempemorsomt for dere som skal være russ! Vel, når sant skal sies kommer jo det helt an på om dere er heldige med russestyret eller ikke. . . Jeg satt selv i russestyret og vet at det er mye jobb, men det er verdt det om medrussen er med på alt av arrangementer og temadager som lages! Temadager starter dere også med tidlig (tradisjonen tro), så her er det bare å glede seg til et skoleår fylt med mye moro :) Tenkte å komme med noen tips, eller, mine erfaringer da. Hva man skal kjøpe å hva man ikke skal kjøpe. Håper dere liker innlegget og drar noe nytte av det! Om dere har flere spørsmål kan dere bare kommentere så skal jeg svare.

Jeg har laget en kategori som heter Russ 2013 og Russ 2012 (link) hvor alle innleggene mine fra russetiden i år og i fjor ligger, men ærlig talt blogget jeg ganske så lite i år. . . Var litt flinkere i fjor, men man har ganske liten tid til internett og pc i russetiden, jeg var som regel alltid på farten!

Jeg vil anbefale ALLE å investere i den teddyfleecen jeg hadde. Den er så syykt deilig og jeg brukte den både i år og i fjor. Deiligste jakken som jeg brukte til enhver anledning. Også er den VELDIG varm! Jeg kjøpte alle mine russeklær fra russeservice og var veldig fornøyd med dem, derfor jeg valgte å kjøpe fra dem i år også. Vær smart å kjøp klærne tidlig så du får med deg alle rabattene, jeg kjøpte grunnpakke begge årene og fikk da veldig gode priser! Kjøpte også en parkas i år, men den ble veldig stor så den brukte jeg ikke å veldig mye. Brukte teddyen mest!

Var noen som ville se min russebukse og jeg har funnet frem noen forskjellige bilder av den fra arkivet, har flere bilder på mobilen og slikt men fikk ikke til å overføre til pcen. Så disse får holde!

Rødrussebuksen min. Denne hadde jeg i en stretchmodell i str M, tror jeg det var. Fra russeservice! Hadde bare ett ark strykemerker med stjerner og ett med “vanlige” merker, bla “kiss me here” og noen andre merker. Siden jeg visste av erfaring (fra 2012) at jeg kom til å få lite bruk for andre strykemerker bestilte jeg ikke så mange. Vil anbefale spesielt jentene til å kjøpe stretchmodellen, jeg personlig synes det er finere når den er tettsittende, også ble den ikke stiv å ha på! Denne modellen kom i år, derfor jeg ikke hadde den i 2012.

Blårussebuksen min. Denne hadde jeg i unisex i XL(!!) Haha skal ikke begynne med å fortelle hvor sykt dum jeg var, og hvor syyykt stor den var. . . Dummeste jeg har gjort, og selvfølgelig utvidet den seg jo enda mer når jeg hadde gått i en i et par dager. . . Aaaldri undervurder deg selv i buksestørrelser, haha. Jeg lærte hvertfall til året etter!

Og når russetiden snart er over og 17.mai er der er dere nok like slitne som jeg var!

6 kommentarer
    1. Åh, kunne ikke passet bedre at du kom med dette innlegget akkurat nå, sitter og skal bestille russeklær! Takk for tips 🙂

    2. Anonym: Jeg gikk yrkesrettet, som går over to år. Så da var jeg russ andreåret siden det er sisteåret. Men så valgte jeg å gå allmenfaglig påbygg, som er et tredjeår, så da var jeg russ da også 🙂

    3. Jeg fikk russepasset i posten gratis fordi jeg registrerte meg tidlig, må jeg da bestille det russepasset som koster penger? vil på alle kroene!!

    4. Agnete (Agnes): Selve russepasset får du gratis, men du må på en måte “fylle på” det russepasset, altså aktivere det. Så det du har fått nå er ikke verdt noe.. Om du skal inn på kroene og det må aktivere det og det koster penger 🙂

    5. Hei, sykt kule klær, russetiden blir super i år! Husk å registrere dere som russ på russestore.no så dere får med dere alt det syke som skjer gjennom russetiden, og få masse gratis stæsh!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg