for å få motivasjon

Vil du virkelig være flink å trene men sliter med å finne motivasjonen? Tro meg, jeg har vært der. . . Men med noen enkle punkter klarer jeg nå å trene annenhver dag! Jeg har selvfølgelig dager hvor jeg er latere enn andre, men jeg minner meg selv alltid på at omså en liten treningsøkt er bedre enn ingenting. Klarer jeg bare å løpe i 20 minutter og drar hjem, så er det bedre enn at jeg ikke har trent at all. Det er viktig å tenke sånn! For omså bare en liten treningsøkt hjelper mer enn om du sitter hjemme i godstolen og knasker på potetgull. Her er hvertfall noen tips som kanskje hjelper på motivasjonen din!

Nye klær!
Det er ingenting som får min motivasjon mer opp enn et par nye sko eller nye treningsklær. . . Samlingen min begynner å bli ganske stor nå, men treningsklær må man ha om man skal trene! Også må man nesten ha et par sett med treningsklær om man skal trene flere ganger i uken, for jeg vet ikke med dere – men her i huset kan det ta en uke før jeg får tilbake det jeg har kastet til vask. . . Derfor har jeg nå fire treningstightser! Alle fra Röhnisch som er mitt favorittmerke når det kommer til treningstights. De er bare de beste! HER kan dere se alle treningstightsene deres. Jeg liker spesielt Sofia og Doris! Doris er utrolig høy på livet, noe som er utrolig behagelig. Sofia er sånn midt mellom, også utrolig behagelig på. Begge har anti-shake effekt som hjelper til med å holde alt på plass, i tillegg er de fantastisk gode i stoffet.

Jeg handler kun treningsklær på X-LIFE, nelly og sportamore

Musikk
Hvis jeg trener uten musikk presterer jeg mye dårligere. Må alltid ha med meg spotify! Spesielt om jeg skal løpe, å høre meg selv puste og pese gjør bare at jeg blir fortere sliten – et lite tips om du vanligvis trener uten øreplugger. Man blir faktisk mer sliten av å høre seg selv! Min treningsliste er HER, jeg må høre på musikk med mye fart. Anbefaler også å kjøpe et godt headset som stenger ute alt av bråk rundt deg, jeg bruker kun ørepropper når jeg trener, sånne store klosser som for eksempel koss er ikke noe for meg. . . Dessuten hører jo resten av treningsstudioet også musikken om du bruker koss, haha.

Belønning
Sett deg et mål og gi deg selv belønning om du når det. Kanskje du vil gå ned 5kg? Løpe x km på x minutter? Belønn deg selv med en kjole eller noe du har lyst på når du når målet! Kanskje du ikke orker å trene en dag, men bestem deg for at når du har trent kan du dra å kjøpe deg masse frukt som du kan dra hjem å kose deg med – funker for meg! Jeg har satt meg et mål jeg skal nå til jul, og om jeg når det blir det belønning på nyåret! Veldig motiverende for meg. I tillegg unner jeg meg godteri i helgen og prøver å holde meg unna det fra mandag til fredag, om jeg har vært flink å trene kan jeg spise godteri med god samvittighet i helgen!

Før logg
Jeg “loggfører” hver gang jeg har løpt på mølla. Noterer ned hvor langt jeg har løpt på 10, 20 og 30 minutter og hvor lang tid jeg bruker på 1, 2 og 3 km osv. Da ser jeg hvor lang tid det tar før jeg klarer å forbedre tiden min! Om jeg feks kun klarer å løpe 1km på 10 minutter prøver jeg neste gang å løpe fortere for å slå det, og slik fortsetter jeg hver gang. Får mye motivasjon av å se fremgang! Da vil jeg bare trene hardere neste gang.

Bakgrunnsbildet mitt på pcen, litt motivasjon der også!

Var dette til hjelp for noen? Håper hvertfall det!

4 kommentarer
    1. Tilbaketråkk: stineemarik – Q&A #17

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg