endelig i mål!

Ja, så var det det jeg i to år har skulle ønsket jeg kunne si. . . Jeg har nå klart å gått ned 10kg på under ett år. Siden mai, faktisk! Hadde aldri trodd jeg skulle klare å gå ned, men jeg har jo selvfølgelig gjort noe for å klare det – så det skulle jo egentlig bare mangle at det ikke ga resultater. Gikk på vekten i dag som viste det jeg hadde som mål før jul, så nå satser jeg på å gå ned enda mer til jul. Viktig å sette seg mål, man blir så sinnsykt motivert når man når dem! I tillegg ser jeg på buksene at de begynner å bli litt slakk, og det er jo ingenting som er bedre enn det. Jeg kunne sikkert gått ned mer på denne tiden, men for meg som ikke har viljestyrke til å gå på noe diett eller ha matplan tror jeg dette er det beste jeg kunne klart. Jeg er stolt over meg selv!


Jeg har de siste årene prøvd meg på diverse dietter, holdt meg unna godteri og dritmat og spist så-så mye. Men jeg har ikke viljestyrke til å spise nøyaktig det samme hver dag eller måle opp og ikke spise mer enn det som står i dietten. Så nei, har ikke klart meg mer enn 2-3 dager på en diett, haha. Det jeg har gjort i år er rett og slett å byttet ut mat med sunnere varianter og spist nøyaktig det jeg har lyst på! Det er bare tull å begynne å spise masse ting du ikke liker bare fordi det er sunt, spis det du vil og spis det fordi du LIKER det! Med mindre det kun er masse usunt da. . . . . Du kan faktisk spise nesten hva enn du vil, i passende mengder, så lenge du trener i tillegg. Det har jeg nå lært!


Men jeg spiser ikke mer enn nødvendig. Før spiste jeg ganske mye, spiste når jeg kjedet meg, trøstespiste og spiste for mye til feks middag. Også var jeg veldig dårlig til å klare å gå forbi noe godt i butikken, nå klapper jeg meg selv på skulderen når jeg klarer det! Også er det er veldig viktig å ikke overspise, da utvider magesekken din seg = du får plass til mer mat = du blir enda større. Så nå spiser jeg bare “nødvendig” mengde middag, frokost og kveldsmat.

Så man trenger faktisk ikke å kutte ut alt av godteri bare for å gå ned i vekt, så lenge du begrenser det! Du trenger ikke fylle 1kg godteri og spise alt. Jo mer du kjøper – jo enklere er det å bli fristet til å spise det. Kjøper du kun et par biter er det enklere å holde seg i skinnet, også kan du unne deg det med god samvittighet! Jeg klarer ikke spise massevis av godteri lengre, da blir jeg bare uvell og kvalm. . .

Om du lurer på noe er det bare å spørre! 🙂

#trening #motivasjon #mål #sunn #mat #vekt

27 kommentarer

Siste innlegg