mine matvaner og trening

Når jeg trener starter jeg alltid på 3D mølla. Går/jogger/løper i 20-30 minutter, varierer egentlig veldig men jeg har som mål å ha hvertfall gjort 3km, helst mer. Så trener jeg for det meste mage og bein på apparater og på treningsmattene!

Prøvde å finne den øvelsen jeg gjør mest og som du også kan gjøre hjemme, på youtube, men den var nowhere to be found. Så jeg skal prøve å forklare! Du legger deg på rygg med noe å holde i bak deg, jeg bruker å holde i en ribbvegg. Så tar du beina rett opp, så ned mot gulvet, men ikke vær borti gulvet. Jo saktere du gjør dette, jo mer kjenner du det. Dette bruker jeg å gjøre 10-15 ganger, 3 ganger. Du kan også bytte ut ribbveggen med en venn, så kan han/hun dytte ned beina dine! Det er faktisk litt morsommere.

Også var det noen som lurte på hva jeg har byttet ut av mat, så her er noen av matvanene mine!

– Pasta, spagetti og makaroni har jeg byttet ut med fullkornsvariantene. De er like gode! Spiser mye av de der pastaskruene, yum.
– Spiser fullkornspizzabunn i stedet for vanlig, den er kjempegod!
– Kjøper kyllingkjøttdeig forran vanlig.
– Ris har jeg byttet ut med fullkornris, smaker ikke helt det samme, men jeg synes den er god.
– Jeg spiser kun kalkunskinke, noe som inneholder veeeeldig lite fett og sunt. 
– Jeg spiser mye frukt med enten mager vaniljekesam eller mager cottage cheese, det er utrolig godt! 
– Spiser lite godteri, men hender at jeg unner meg det et par ganger i uken, og da er det ikke mye. 
– Drikker faktisk pepsi max ca hver eneste dag. . . Jeg tror ikke jeg har gått en dag den siste måneden uten et glass, haha! 
– Prøver å drikke mye vann, vann er veldig bra for kroppen!
– Bruker mager kesam som rømme, det funker kjempebra! Spesielt om du skal ha dip. Noen ganger ekstra lett rømme.
– Bruker en del speltlompe, spesielt til speltlompepizza!
– Bruker cocosa i stedet for stekeolje, om du skal lage feks kyllingfileet blir den såå mye bedre med cocosa.
– Jeg spiser enda sjokolade-frokostblanding en gang i blant. . .
– Unner meg drittmat en gang i blant, det er ikke dårlig for deg med mindre du spiser det hver eneste uke!
– Jeg spiser enda kake og godsaker!
– Prøver å ikke drikke alkohol. Det er ikke bare dårlig for kroppen din, men også utrolig usunt! 

Så dere ser, man trenger ikke kutte ut ting som er godt bare for å gå ned i vekt. Spis det du vil så lenge du kan beherske deg! Jeg prøver å bare spise godteri i helgene, men hender søtsuget tar overhånd midt i uken også. . . Samtidig er det godt å ha noe å glede seg til! Kunne glede seg til helgen og tanken på å kunne kose seg med litt smågodt, er ikke det litt morsomt da? Det enkleste når det kommer til godteri er egentlig bare å ikke ha det tilgjengelig, ikke ha det i huset om du ikke vil spise det. Om du vet at du har 2kg smågodt stående i skapet er det så mye enklere å gi etter. Om du vet at du er nødt til å kjøre på butikken for å kjøpe frister det plutselig ikke like mye. Det er mitt beste tips når det kommer til godsaker! Husk å vær litt streng med deg selv.




5 kommentarer

Siste innlegg