min kveldsrutine

Her har dere min kveldsrutine – steg for steg. I tillegg til dette bruker jeg skrubb når jeg er i dusjen i tillegg til noen andre ansiktsmasker en gang i blant. Men her er det daglige hvertfall! Skal lese boken “vakker” som jeg fikk for en stund siden og gi dere tips rett fra boken – det står virkelig mye lærerikt der! Så etter å ha lest den kan jeg virkelig komme med bra tips til dere, hvordan å sminke seg rett og hvordan man skal behandle huden sin. Noen spesielle innlegg dere vil ha?

1. Fjerne sminke
Siden jeg begynte å reagere kraftig på sminkeserviettene jeg brukte før, måtte jeg ty til andre produkter for å fjerne sminken hver kveld! Denne moussen har jeg brukt ganske lenge egentlig, men brukte sminkeservietter på kvelder jeg ikke orket. Nå bruker jeg den hver kveld! Den fjerner det meste av sminken og er mild mot huden. Har også brukt noen andre mousser fra apoteket, for meg er det viktigste at den ikke inneholder parfyme og er mild! 

2. Fjerner sminkerester
Verken sminkeservietter eller såper fjerner sminken 100%, derfor er det lurt å bruke toner etter du har fjernet sminken! Denne fjerner alt av rester som er igjen og etterlater huden myk og god. Du skal helst brukes både morgen og kveld, om morgenen fordi du svetter om natten og du burde derfor rense bort alt av urenheter som har kommet i løpet av natten. Min toner er fra oriflame, har brukt toner fra dem før men denne er helt ny! Er fra en serie som er laget for ungdommer og dufter heerlig grapefrukt! (tror jeg det var, haha) 

3. Maske
Et par ganger i uken bruker jeg denne masken fra Ole Henriksen, I looove! Huden min blir superglatt etter jeg har tatt denne av, hadde det ikke vært for at den kun skal brukes et par ganger i uken, hadde jeg brukt den hver dag. . . Den skal visst være veldig bra for tørr hud, og det har jeg merket! Jeg var jo veldig plaget med det før, men nå har jeg ikke det lengre – liker å tro at det er på grunn av denne masken! Kan kjøpes HER og er verdt hver en krone!

4. Fuktighetskrem
Jeg avslutter alltid med fuktighetskrem, denne fra Ole Henriksen er fantastisk god. Jeg bruker denne morgen og kveld, er bra å bruke fuktighetskrem også under sminken – det gir et finere resultat! Kan kjøpes HER. Sies at Snoop Dogg bruker den, hvem vil vel ikke ha like pen hud som han? Haha. . . Og Tyra Banks da!

Og enda etter alt dette styret, hver eneste kveld, så er dette takken jeg får. . . UREN HUD?! Håper for all del at dette bare er en periode og at det går over snart, har hatt det sånn i litt over en uke, så nå er jeg rimelig lei. . . Dette er altså meg helt sminkefri! Jeg sto å tenkte på det da jeg vurderte å legge ut bildet, skal jeg virkelig tørre. . . Men, det er jo bare kviser? Alle har hatt en og annen kvise, så herregud er det nøye. Jeg var ganske heldig når det kommer til uren hud da, det kom ikke før jeg gikk i 9ende(?) klasse. Men så var jeg heller ikke en av de som brukte tonnesvis med sminke i 7. og 8.klasse, for gjør du det så kan du seriøst ikke bli overrasket over at huden din ser fæl ut. I tillegg er det jo puberteten og alt det der, smør på flesk spør du meg. Vær snill med huden din! Og om du skal begynne å bruke sminke tidlig – bruk nå ordentlig mineralsminke og ikke fra H&M.

Jeg har fuktighetskrem i fjeset, haha. Skulle egentlig tilhøre bildet over her!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg