alle kan gjøre noe

Vi kan ikke alle være mot pels, holde oss unna kjøtt, få oss fadderbarn, støtte kirkens nødhjelp, kjøpe kun sminke som ikke er dyretestet OG støtte alle saker som kan støttes. Tenk om alle skulle donert 10 kroner til hver en sak. . . Det ville blitt mye penger på en måned, altså! Men som sagt, alle kan gjøre NOE. Omså det bare er èn sak man står for, så er det godt nok i massevis. Så lenge du viser at du bryr deg – og er villig til å gjøre noe med det. Man skal ikke overbevise noen andre enn seg selv egentlig, og jeg blir ikke mer imponert av noen for at de støtter 100 gode saker – kontra en god sak. Jeg sier ikke at det er dårlig om du støtter flere ting, overhodet, men så lenge du tror på det selv og har lyst til å støtte er det det som teller 🙂 Men det er nå bare min mening!

For tre år siden ble jeg fadder til neshorn og tigre men av en eller annen grunn tok det plutselig slutt. Ikke vet jeg, jeg gikk vel tom for penger haha! Men dette er likevel noe jeg bryr meg om og synes så synd på de stakkars dyrene. Så i går tok jeg opp fadderskapet igjen og kan kalle meg lykkelig fadder til både tigre og neshorn igjen. Jeg vet det er teit å si, og i det hele tatt tenke, men jeg føler jeg har en tiger og et neshorn som nå er mine fadderbarn. Whatever makes me happy, right?

– Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe –

Jeg oppfordrer så klart alle til å bli fadre. Jeg donerer 125kr til hver i måneden, og det er 250kr som jeg sikkert uansett hadde brukt på noe ubetydelig. Så da lar jeg de gå til noe som betyr noe! Jeg får så vondt i meg for disse stakkars dyrene og får egentlig bare lyst til å adoptere alle hjem til Norge. Det går jo så klart ikke, så får nøye meg med å være fadder! Det er så mye forskjellig du kan bli fadder til, blant annet isbjørner, råvdyr i Norge og elefanter. I denne omgangen ble det neshorn og tigre – men jeg ser ikke bort fra at jeg kanskje utvider det etter hvert!

Om du vil lese mer om det å bli fadder, kan du gå på WWF.NO ♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg