begynner å bli litt lei

Det er jo søndag – og jeg vet ikke med dere, men mine søndager går som regel bort til å se film eller tvserie. Mest sistnevnte, siden jeg som regel ikke har tålmodighet til å se en film alene. I dag er jeg i alle fall i toppform siden jeg ikke dro ut i går! Jeg fikk sove lenge, noe jeg virkelig trengte etter en tung uke hvor jeg overhode ikke har vært i toppform. Jeg har sovet minimalt og generelt vært i dårlig form. Så vi får håpe at neste uke blir bedre 🙂

Uansett! Jeg hadde lyst til å dele med dere noen av mine favorittserier. Jeg ser ganske mange serier i løpet av ett år, i tillegg til at jeg ser på de “gode gamle” seriene innimellom. Da snakker vi feks Gossip Girl som jeg er sikker på at jeg har sett i alle fall 7-8 ganger nå. Men nå begynner jeg å bli litt lei.. Kjenner jeg må ha meg en pause når jeg når slutten nå, haha. Derfor hadde jeg håpet at netflix, viaplay eller sumo skulle ta inn frustrerte fruer – DET er en serie jeg aldri blir lei! Am I right? Skulle ønske de laget en oppfølger eller noe.

Orphan Black
Denne startet jeg å se på for rundt to uker siden og ble hektet fra første episode. Det er få serier som fenger meg så mye allerede fra første episode, så her ble jeg positivt overrasket! Den handler om en jente som er vitne til at dobbeltgjengeren hennes dør også overtar hun livet hennes. Etterhvert finner ut hun at det ikke bare finnes èn dobbeltgjenger – men flere. Det er mye spenning og jeg personlig ble veldig hekta. Hadde det ikke vært for at jeg måtte sove hadde jeg nok sett flere episoder. Du finner den på netflix.

Orange is the new black
Selvskreven favoritt hos meg! Den handler rett og slett om livet på innsiden av et kvinnefengsel. Her har vi utrolig mange gode skuespillere som er med på å gjøre serien latterlig bra. Jeg har fulgt med fra start og er nå på siste sesong som jeg drar ut i det lengste for å ikke bli ferdig, haha. Livredd for å gå tom for episoder! Du finner den på netflix.

13 gode grunner
Denne tror jeg kanskje de fleste har sett til nå, men den handler om en jente som tar selvmord. Serien har fått mye kritikk i media for at den kan virke triggende for folk som sliter. Jeg forstår selvfølgelig hvorfor den får kritikk, men samtidig synes jeg det er et viktig tema som blir belyst av serien. Gleder meg til sesong 2 kommer! Du finner den på netflix.

Bates Motel
Jeg har ikke sett så mange episoder av denne enda, så jeg har ikke gjort meg opp et annet bilde enn at serien er veldig spennende. Den handler om en mor og sønnen hennes Norman som flytter og åpner et motell, etter at faren til Norman dør. Norman har en litt annerledes mentaltilstand som fører til at de havner i problemer. Du finner den på netflix.

American Horror Story
Denne er for deg som liker det litt spesielle. Paranormale ting og den slags ting. Det er flere sesonger, hvor hver sesong har et nytt tema. Eksempelvis er jeg nå på en sesong som omhandler “freakshow” altså et show med mennesker som er litt spesielle, en av dem har to hoder og en annen er verdens minste person. Dette var egentlig den sesongen jeg likte minst, de første var mye bedre! Får se hva neste sesong – som også er siste – har å by på. Du finner den på netflix.

Grace and Frankie
Denne mener jeg å ha nevnt før – men den er så bra at den fortjener å bli nevnt igjen. Den handler om to eldre damer som blir forlatt av sine ektemenn, da disse har funnet hverandre og blitt sammen etter mange år i skjul. Så her følger vi altså to eldre kvinner i deres nye hverdag sammen, da de flytter sammen i deres felles feriehus. Haha ser at jeg er elendig å forklare her, men serien er veldig gøy! Ordentlig komedie. Du finner den på netflix.

Shameless
Hva skal jeg egentlig sammenligne denne med.. Jeg tror ikke det finnes en serie som er lik. Den handler om en ganske dysfunksjonell familie og livet deres er egentlig bare et eneste stort kaos.  Narkotika, alkohol, kriminalitet og alt som følger med – familien har vært innom det meste. En storesøster som passer på alle sine småsøsken og en far som er helt ute å kjører og aldri er hjemme. Så har du omgangskretsen deres hvor det også er litt spesielle folk. Utrolig gøy serie! Du finner den på netflix.

Modern Family
I ♥ Modern Family! Denne har vel de fleste sett – eller i alle fall hørt om. Denne serien er filmet på “liksom-dokumentarisk” vis og følger 3 familier. Egentlig èn og samme familie, da det er pappa Jay og hans familie, datter Claire og hennes familie og sønnen Mitch og hans familie. Beste humor-serien som finnes etter min mening! Du finner den på netflix og TV2 sumo.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg