tips for helgen

I anledning at jeg har sett ferdig papirhuset tenkte jeg å komme med en liten tv-serie guide! Jeg har sikkert nevnt noen av disse seriene tidligere, men skader ikke med en liten oppfriskning for alle disse seriene must be seen.

En liten selfie siden det trossalt er lørdag. Selv om den er 2 uker gammel.


Papirhuset

Ja, som sagt så jeg ferdig papirhuset i går og WHAT TO DO WITH MY LIFE NOW?? Altså den serien er alt. Jeg slet i begynnelsen med at den er spansk, og tenkte jeg aldri kom til å klare å henge med. Men det tok meg bare noen episoder så ble det nesten naturlig at jeg måtte følge med teksten. Det er ikke uten grunn at den har fått 8,6 på imdb (for de som er slavisk opphengt i sånt) og jeg tror dette er en serie alle vil like om de bare kommer forbi spansk-sperra. Så ja, definitivt en serie du må se om du ikke allerede har sett den.

Den ligger på netflix.


YOU

Denne er så nervepirrende at jeg til tider måtte pause i noen minutter før jeg kunne se videre. Det handler rett og slett om en gutt som blir besatt av en jente og alt han er villig til å gjøre for å få henne. Jeg skulle ønske jeg kunne sett denne “for første gang” flere ganger, for den er SÅ bra. Og ryktes at det kommer enda en sesong??? Håper virkelig det.

Den ligger på netflix.


Modern Family  og Grey’s Anatomy

Akkurat disse føler jeg egentlig er litt teit å ta med på listen fordi jeg regner med absolutt alle har sett i alle fall to episoder av disse? Men det er kommet nye sesonger på TV2 sumo! Så da tenkte jeg det var greit å tipse om, for de som kanskje ikke har fått det med seg. Og har du ikke sett noen av dem er jeg litt sjalu og du burde starte asap. Modern Family er komedie, Grey’s er drama/kjærlighet/livet.

De ligger på TV2 Sumo.


Avicii – True Stories

Dette er en film, men tar den uansett med for den er så bra. Man får virkelig et innblikk i hvordan livet til Avicii var før han døde, og jeg får nesten tårer i øynene bare av å tenke på det. Fy faen for en trist og urettferdig skjebne, industrien er virkelig beinhard og tar overhodet ikke hensyn til mennesket bak varemerket. Alt handler om penger.

Den ligger på netflix.


The Fosters

Jeg tror jeg har tipset om denne serien i alle fall to ganger tidligere, men den blir med igjen! Den handler om to lesbiske, deres barn og livene deres. Den har bare fått 7,9 på imdb noe jeg synes er ufortjent – skulle i alle fall vært 8,5 fordi den er that good.

Den ligger på viaplay.


Gåten Orderud

For de som synes dokumentarer om virkelige hendelser er spennende, anbefaler jeg denne. Det er jo en av Norges mest omtalte drapssaker, som den dag i dag enda ikke er oppklart. Ingen klarer å finne ut hvem som faktisk drepte ekteparet. Her får du i alle fall et godt innblikk i hendelsesforløpet og ikke minst forklaringene til alle de involverte.

Den ligger på NRK.


FYRE – the greatest party that never happened

OK enda en film. Men den her. Den må bare sees. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si, for hele greia er for sjukt. Jeg har visst gått glipp av noe vesentlig i 2017 – for jeg har aldri fått med meg at det skulle bli avholdt en ny festival? Noe som resulterte i at jeg googlet masse underveis i filmen for å se hva som sto, haha. Jeg elsker jo alt som er basert på ekte/dokumentarer med “ekte” innhold osv. Så ble en selvfølge at jeg måtte se den.

Den ligger på netflix.


Håper noen finner noe nytt å se på! Jeg for min del må finne ut hva jeg skal gjøre nå som papirhuset er over. Føles litt som at livet mitt er over skal jeg være ærlig. Vurderer å begynne på Eliteskolen, den ligger også på netflix og er faktisk oooogså spansk. Might as well nå som jeg er så godt igang med spanske serier, haha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg