alt det jeg kan gjøre i dag..

“We’re never going to be as young as we are tonight”

Den tanken har jeg til tider – og det er i grunnen en deprimerende tanke. Man bygger jo egentlig opp fremtiden sin i min alder, med tanke på skole og utdanning. Jeg derimot, jeg ofrer ikke en eneste tanke til skolen og har ikke gjort det siden jeg gikk ut av videregående. Det var vel en av de lykkeligste dagene i mitt liv da jeg endelig kunne levere tilbake skolebøkene. Og jeg kan ikke se for meg å sitte på skolebenken de neste årene, så om jeg noen sinne blir student igjen – så blir det når jeg er godt voksen! Ikke at det gjør noe heller, men jeg skulle så gjerne ønske at jeg visste I DAG hva jeg ville bli og utdanne meg som. Så hadde jeg kanskje vært ferdig med skolestyret når jeg fyller 30.

Men her sitter jeg da. Jeg er 21 år. Men har jo egentlig en godt betalt jobb, og ikke minst stabil og fast stilling. Men jeg vet jo ikke om jeg noen gang skal ferdigutdanne meg som noe. Og for hver dag som går, blir jeg eldre og føler at jeg har kastet bort en dag av livet mitt på ting som ikke hjelper meg i det voksne liv. Sett bort fra pengene jeg tjener da, for sparepengene mine (som sakte men sikkert bygger seg opp, haha) vil jo hjelpe meg. Og jobberfaring da, man kan aldri få nok jobberfaring.

Men livet mitt da? Jeg blir ikke yngre med årene, og at jeg sitter her i en alder av 21 år og tenker “shit hva skal jeg gjøre når jeg er voksen” er jo relativt kjipt. For “voksen” nærmer seg jo med stormskritt. Hadde jeg bare orket å gjøre en innsats for å få meg en skikkelig utdannelse så hadde jeg sikkert fått det. Også er det jo dette stresset med at alle rundt meg får barn for tiden. . .

Men nei, mine dager går egentlig til å tenke at jeg vil nyte det å være ung. Nyte å kun tenke på meg og meg selv. Kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Jobbe på en plass jeg stortrives, selv om jeg ikke har en spesiell utdanning. For om 10 år sitter jeg sikkert med en unge på armen og har ikke muligheten til å gjøre alt jeg kan gjøre nå. Være med venner, sitte oppe hele natten, kjøre ut kl 04 om jeg føler for det, dra på spontanfylla, gjøre alt det jeg kan – og gjør – i dag. Og jeg tenker at da skal jeg faen meg nyte det å være ung nå! Og vet dere hva? Det er forbanna godt og JÆVLA digg! Og det er vel også en viktig del av det at vi aldri blir å være like unge som i dag, eller hva?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg