mot uren hud

Da jeg var litt yngre, type 14-15 år, var jeg utrolig plaget med kviseutbrudd i panna og på haka. Det har gått mer og mer bort de siste årene, og nå har jeg ikke like mye “utbrudd” som før, bare en og annen kvise som kan komme på de mest ubeleielige tidspunkt slik som alle andre. Men å ha uren hud er jo en del av ungdomstiden, så det er jo nesten ikke til å unngå da, og noen blir mer plaget enn andre. Derfor har jeg prøvd en god del renseprodukter de siste årene, og det er overhode ikke alt som funker eller som jeg har vært like fornøyd med. Må bare få presisert da at alle har forskjellige hudtyper, så enda det ikke funker på meg så kan det funke på dere. Men noe som er lurt er å bruke ansiktsmaske, ha noen dager i uken hvor du er helt sminkefri og kan rense huden og ellers rense godt morgen og kveld. Easy as that!


Under her på bildet er de forskjellige scrubbene/renseproduktene jeg bruker for å rense fjeset. De fra oriflame, garnier og biotherm bruker jeg som scrub/ansiktsmaske siden de funker like bra som begge deler. Scruben fra Nivea har jeg bare brukt i det siste for å fjerne sminken, er helt forelsket i de andre scrubbene så, haha. Toneren og ansiktsvasken fra ACO Spotless bruker jeg så å si hver dag siden toneren fjerner det som er igjen av sminken etter at jeg har fjernet den. Anbefales! Kremen i den hvite krukken er fra Elsa Hjeronymus og heter Acne Relief, den er utrolig bra og kan brukes over natten.

Denne anbefaler jeg til å fjerne sminken! Veldig god såpe for ansiktet. Fåes kjøpt på apoteket.

Jeg har prøvd hver og en av disse, men føler i grunnen ikke at de har funket noe spesielt – men nok en gang, alle har forskjellige hudtyper!
Basiron – ansiktsvask man får kjøpt på apoteket, denne skulle være utrolig bra i følge legen min, men den hjalp overhodet ikke på meg! Så den tuben under som heter “differin” skulle være hakket over, altså sterkere.
Garnier stiften – den funket i alle fall ikke! Jeg brukte denne helt til jeg var kvitt kvisene, men da var det gått så lang tid at jeg tror de gikk bort av seg selv.
Vichy krem – Helt okei, kjøpte den på apoteket og der sa de at den skulle være veldig bra. Jeg fikk i alle fall myk hud av den! Haha. Men hvorvidt den tok bort den urene huden vet jeg ikke helt.
Soap & Glory – vel, helt ok. Har i grunnen ikke brukt denne så sinnsykt mye, men etter det lille jeg brukte den kan jeg vel si at den funket helt, tja, ok?  

Nå skal jeg teste ut denne, har fått den på resept hos legen. Det er en krem som jeg smører på de områdene jeg er plaget med kviser – eller når jeg har fått kviser. Han sa det kunne bli værre den første tiden (gleder meg virkelig til det utbruddet, as….. not) men at det ville bli bedre etterhvert. Får vente å se da! Har virkelig troen på denne.

Er det forresten noen av dere som har prøvd proactiv? Har utrolig lyst til å prøve det etter at jeg så Justin bruker det, haha.. Men er litt usikker siden jeg ikke har hørt om noen som har brukt det før. Får se hvordan Differin funker først :) Noen av dere som har prøvd den da?

// ord linket til proactiv

12 kommentarer
    1. Er også plaget med uren hud :/ Bruker proactiv og er faktisk veldig fornøyd med det! fikk mye mer kviser før jeg begynte med det. kan også anbefale epiduo, kvisekrem man får hos legen. den tørker virkelig ut kvisene med en eneste gang 🙂

    2. haha, kanskje han justin bruker det, kan jo ikke se bort fra at han og har litt uren hud, alle er lik slik er det bare, tenk han bæsjer også :O haha, men spent å se kordan den siste fungerer :*

    3. jeg prøvde proactiv for en stund siden og man får mer kviser i starten, men så begynner produktet å funke å da får man ganske fin hud 🙂 men det dårlige er at hvis du slutter å bruke det, får du masse kviser igjen

    4. Tilbaketråkk: stineemarik – Q&A #9

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg