slike ting fortjener overskrifter på VG

Altså i dag har jeg ikke gjort annet enn å oppgitt tenkt på hvor kaotisk det er sørpå. Det er nesten litt for komisk. Kan ikke folk bare for guds skyld huske på at vi bor i Norge? Det vil komme snø hos dere også i april, altså det er faktisk 99,9999999% sikkert. Det jeg synes er mest gøy er at det samme skjedde i fjor. Og det vil skje til neste år. Mest sannsynlig året etter der også. Til og med kanskje i år 2054, så vil det komme snø i april. Sånn “helt ut av det blå” fordi vi bor jo tross alt i Norge og det er ikke noe vi kan forvente oss. Er jeg synsk, eller har jeg bare akseptert at jeg bor i Norge og her VIL det komme snø og forbli litt uforutsigbart med tanke på vær? Så leksa her er vel ganske enkel – behold nå vinterdekkene på til det er mai… Så slipper vi flere overskrifter om det såkalte “snøkaoset” som herjer.

For jeg blir ikke sjokkert. Og det burde helt ærlig ikke noen andre i Norges vide land heller bli. Jeg hadde blitt sjokkert om det begynte å snø midt i juli. Det hadde for meg vært litt (ja, litt) overraskende. Eller om det var stekende sol og 20 grader midt i desember. Slike ting fortjener overskrifter på VG og dagbladet. Ikke at det “plutselig helt ut av det blå kjempeoverraskende ingen hadde sett det komme” kommer snø i april.

Nå har jeg nettopp dusjet, lagt meg i sengen og skal se en episode Prison Break før jeg legger meg. I dag skulle jeg være såå flink! Jeg planla å blogge etter jobb og rydde hjemme. Men i stedet for har jeg vært sammen med bestemor, kjørt og hentet søskenbarnet mitt på fotballtrening og besøkt tante og onkel. Jo, ja jeg har jo forsåvidt gjort noe idag, da. Med tanke på at jeg var ferdig på jobb 18.30 synes jeg det er bra! Men NÅ er det kveld altså.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg