Avhengighetssyndrom

Første tanken i dag: “hælvetta”, unnskyld ordbruket. Sto opp klokken 5, noe som vil si at jeg klarte å sove bort hele første dagen av ferien. Herlig følelse. Men jeg er virkelig et sovemenneske, så å sove til klokken 5 var ikke vanskelig. Så jeg har ikke fått ut en eneste ting av denne dagen, siden jeg har blitt addicted på tetris igjen så tar det så og si hele dagen, og jeg har ikke gjort noe fremskritt der heller…

Hvis du oppfyller 3 av disse, har du diagnosen avhengighetssyndrom: (Utdrag fra wikipedia)

  1. Sterk lyst, eller følelse av tvang, til å innta substansen.
  2. Problemer med å kontrollere inntaket av substansen, i forhold til å starte, avslutte, og mengden som inntas.
  3. Fysiologisk abstinens-tilstand som opptrer dersom bruken av substansen opphører eller reduseres, eller viser seg med karakteristisk abstinensyndrom for den aktuelle substansen, eller gjennom bruk av samme eller beslektet stoff for å lindre eller unngå abstinenssymptomer.
  4. Toleranseutvikling, slik at større doser må til for å gi samme effekt som tidligere.
  5. Økende likegyldighet i forhold til andre gleder og interesser. Økende tid brukt på å skaffe seg substansen, på å bruke den, eller på å komme seg i form etter bruken av den.
  6. Adferden og bruken fortsettes selv om det tilkommer åpenbare tegn på skadelige konsekvenser.

Siden jeg oppfyller 5 av disse så vil jeg erklære meg selv avhengig, once again… Hadde en periode for noen måneder siden også, det var ille.

Nå skal jeg sette på Love and other drugs og se om jeg har noen venner å tilbringe kvelden med!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg