Sykehusdietten

Jeg vet ikke hvor mange av dere som har hørt om sykehusdietten? Det er i alle fall en diett hvor du skal gå ned 4,5- 7,7 kgen uke. Det sies at jo mer du spiser av suppen, jo mer går du ned i vekt. Jeg har i lengre tid tenkt å starte på den bare for å prøve det, siden jeg tenker at jeg har ingenting å tape på det – i værste fall går jeg jo ikke ned noe. Men må nok vente til jeg har fått ferie fra jobb siden dietten går over en uke, i tillegg til at jeg får mer tid til å trene da!

Så, er det noen av dere som har gått på dietten? Funker den? Jeg tror at jeg har mer troen på sykehusdietten – i forhold til barnematdietten, så får se om jeg klarer å holde ut en hel uke på bare suppe og grønnsaker :)

Alt av informasjon har jeg hentet her

30 kommentarer
    1. Jeg begynte på denne dietten og gikk på den i ca 4 dager,merket ikke stort forskjell ( jeg er 172 cm høy,og veier ca 64 kg) men tror jeg hadde mistet noen kilo om jeg hadde holdt ut hele uka. De to første dagene smakte suppen helt greit, men den 3 dagen var det like før jeg kastet opp av smaken, den smaker virkelig ikke godt , men det er jo forskjellig fra person til person hvilken smak man har 😀

    2. Har prøvd, suppen er ikke noe speseielt god og man blir utrolig slapp og føler som om man ikke har noe energi i det hele tatt, klarte 1 dag, også måtte jeg spise noe for å få litt energi!

    3. den er ikke noe for meg vertfall, og jeg likte ikke suppen. men det er jo verdt å prøve den, kanskje det funker for deg!

    4. ja, det funker. Dietten er sterkt vanndrivende, så du går ned i vekt pga stort væsketap. Ergo går du rett opp igjen når dietten er over… Anbefales ikke.

    5. jeg kan love deg at det funker, men jeg kan også love deg at du kommer til å gå opp hver eneste kilo og litt til etter du er ferdig med dietten. hvis du vil gå ned permanent må du spise ren mat, som kylling, salat, frukt, havregrøt og tran, og trene 4 ganger i uken, 2 ganger styrke, og 2 ganger kondis:) og KUN godis på lørdager, men da kan du også proppe i deg så MYE du vil:)
      vær så snill å prøv dette isteden!:)

    6. Hei. Jeg er ei jente på 19 år som bruker ditetten som en rensekur ca. 2-3 ganger i året. de føste dagene du går på dietten vil du bli litt slapp og få lyst på alt mulig annet, men så går det litt over. siden en går ned veldig mye på kort tid er det viktig at du holder deg ganske sunn noen uker etterpå, slik at du ikke skal legge på deg alt for mye når du har sluttet kuren. ( prøv å unngå hvetemel, pasta, potet, ris og mengder med sukker). Det er viktig å ikke trene for mye når du går på denne dietten, fordi kroppen din vil få i seg mindre kalorier en det den er vant til. om jeg var deg ville jeg begynt på kuren mens du fortsatt jobber, for da får du mindre til til å tenke mat, mat, mat.
      om du klarer å fulføre kuren uten noe juks vil du føle deg veldig bra, og du vil få mer energi 🙂 PS: gå på omega 3 tabeletter under kuren.

    7. Den funker perfekt…
      følte meg aldri sulten heller. Og smaken er heller ikke så værst..
      Gikk ned 8 kilo på 7 dager, som var akkurat det jeg trengte.
      Anbefales sterkt!… 🙂

    8. Nei , egg er ikke kylling !,,, kan ikke inntas under dietten , god erfaring med kur, deltok effekt, går ikke opp utenom dersom man skal ta igjen det tapte i form av å spise usunt etter kuren ,

    9. Har gått på denne noen ganger, og den virker. Tar en ny “diett” når kiloene kommer krypende igjen.
      Jeg hiver oppi mer grønnsaker, og for å unngå den dårlige smaken så har jeg oppi et helt glass med taco saus.

    10. Da er jeg på dag 4, og er i ferd med å kaste inn håndkleet. Var med som støtte til samboer som er veldig overvektig, jeg er også overvektig, men ikke i like stor grad. Startet en liten turkampanje for noen uker siden, og har vært fornøyd med det. Etter jeg begynte på suppedietten er jeg skikkelig slapp, hele dag 1 hadde jeg ekstremt sultfølelse og hodepine). Suppen metter et kvarter for så å øke sultfølelsen ytterligere. Og resultatet etter halvendt løp; ikke de 2,5-3 kg ned i vekt som “lovet” etter instruksjonen. Min samboer derimot har gått ned 3-4 kg alt, mens jeg gikk OPP 500 gram etter 2 dager, og så ned marginalt, totalt 300 gram ned, etter 4 dager slavisk etterfølgelse av instruksjon. Orker ikke de lange turene jeg startet med i sommer, er sur og irritabel, sulten hele tiden og får ikke i meg mer av den suppen enn høyst påkrevd. Jeg skal forsøke å holde ut, for samboer, men har liten tro på denne “dietten” som annet enn renselse av kroppen, men synes knapt det er verdt det. Bra for de den virker på, men har mye mer tro på at når energinivået er tilbake, er et normalt sunt kosthold med mye tur den beste løsningen på varig vektnedgang for meg.

    11. Denne dietten er ypperlig om du ønsker en kick-start. Funker som bare det, men hold deg til instruksen. Du går aldri sulten da du kan spise så mye du vil av suppa hele tiden. Sørg for at du alltid har litt tilgjengelig når du skal være lenge ute av huset.
      Jeg løper en del, ikke noe problem. Gikk ned 7 kg på 2 uker. Dobbeldiett på meg. Men obs obs du må ikke spise som før når dietten er ferdig. Det er da det begynner. Suppa er god. Når du har biffdag kan du putte litt kjøtt i suppa også.
      Lykke til!

    12. Suppa var veldig god, og mange tenker sikkert at 14 kjøttbuljong terninger er for mye, men det var ikke det. Husk å drikk nok vann. Jeg er ikke en kresen person, og ble heller ikke lei av suppa. Anbefaler denne dietten! Jeg er 17 år forresten 🙂

    13. Jeg er på dag 5 og det går fint..har gått ned ca 3 kilo. For meg er det en god måte til å komme tilbake til” normal ” vekt da jeg er glad i raske resultater.. jeg vet at jeg må spise sundt videre i ukene som kommer hvis jeg skal holde vekten nede… men obs obs… du har lite energi mens det står på .. så ikke legg ut på krevende fjellturer eller harde treningsøkter for da møter du veggen.

    14. Fantastisk diett! 👍👍Gjennomførte denne hver dag uten unntak over en periode og fikk kjemperesultat da jeg var ca 35 år. 😊
      Som noen skriver så er det mye vann som forsvinner i starten og at det er en av grunnene til resultatet som du ser på vekten.
      Men denne er som mye annet…om holdning til mat ikke endres er det naturlig at om man går tilbake til gamle vaner kommer også kiloene tilbake og ofte tar de med seg noen av vennene sine også….😉
      Jeg gjennomførte denne slavisk over 3 uker uten en eneste treningsøkt. Spiste mengder av suppe og noe frukt. Jeg gikk ned 15 kilo!!! I mellomtiden satte jeg meg inn i mye om kosthold, noe som resulterte i at jeg måtte legg om en del fra mine tidligere matvaner for og ikke gå på en smell etter dietten… mindre brød og junk og mer grønnsaker og sunn mat. 😊
      For de som synes suppa ikke smaker godt etter noen dager så kan jeg si at jeg piffet den opp med ulike krydder, friske urter, hvitløk osv.. Så det ble mye spennende og varierte smaker i de 3 ukene. Mener å huske at jeg lagde 2 porsjoner pr. uke.

      Dette er en knallmulighet til å booste en vektnedgang…men som nevnt krever det med stor sansynlighet en endring i kostholdet etter dietten..om du ønsker en varig endring i riktig retning. 😊
      Vil bare si lykke til for alle som vil prøve! 👍👍

    15. Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it
      or something. I think that you can do with some pics to drive the message home
      a bit, but instead of that, this is fantastic blog. A great read.
      I will definitely be back.

    16. Eg e ein dame på 35 år. Har en ekstrem høy overvekt og vil derfor prøve suppen for å gå ned 4te 5kg.problemet mitt er at metabolismen min e blitt svært svak. Eg har kanskje slanket altfor kraftig de siste 3ukene.til gjengjeld står vekten på en plass. Eg e heller ikkje den sterkeste person så styrke trening e ikkje akkurat min greie…… Hva skal jeg gjøre for å få kroppen te å øke forbrenningen igjen?

    17. Jeg har nettopp blitt ferdig med denne suppe dietten,og nå lurer jeg på hvordan jeg skal fortsette,Jeg har gått ned noe,men må ned 25 kg pga jeg skal operere,en operasjon som er omfattende og kalles DIEP.Det er i forbindelse med at jeg har hatt brystkreft og rekonstruere nytt bryst.Er det noen som har tips og råd om videre diett?Jeg hadde vært veldig takknemligJeg elsker heldigvis å trene,men jeg har hørt at det er jo bare 20%av vekt nedgang og 80% matinntak, uheldigvis,skulle ønske det var motsatt.Uansett må jeg ned mange kg,og tar imot tips og råd med takknemlighet:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg