Pretty little blog liars

Okei, let’s get serious for en gangs skyld! Noe jeg har lagt merke til på enkelte toppblogger, er hvordan leserne kan skrive så utrolig mye dumt i kommentarfeltet – og helst som anonyme. Vet det ikke er noe nytt at kjendisbloggerne får stygge kommentarer, men jeg har rett og slett aldri tatt meg bryet med å lese hva folk faktisk skriver. Men helt tilfeldig leste jeg kommentarene på ett innlegg på Therese sin blogg, og jeg skal sitere fra en av kommentarene som jeg irriterte meg litt over.

” sophie deler bilder fra fester osv og hvordan livet hennes faktisk er, du legger sjul på den du er akkurat som voe gjorde med ting.. HHAAH.. du fester sier du ja, men du vil ikke dele noe mer med det? du er ikke deg selv, ja du er kanskje forbilde for andre yngere som ser opp til deg, men alikavel jente.. “

Så må jeg bare få sagt det at: har noen av dere i det hele tatt tenkt på at grunnen til at noen bloggere ikke legger ut bilder av festing, drikking osv. er fordi at flere av leserne, om ikke flertallet av dem, er 13-14 år? Jeg vil nå kalle bloggerne ansvarlige når de velger å ikke poste festbilder – de prøver jo ikke å skjule noe, bare å skåne de yngre leserne som følger spent med på hvert ett innlegg som blir postet. Kalles det å være et godt forbilde når man poster bilder av sprit- og vinflasker? Når det kommer til akkurat dette skal jeg ikke snakke, fordi dette bruker jeg jo å gjøre selv.

Men for å se det fra ett annet perspektiv – er jo heldigvis bloggeren selv som bestemmer hvor mye av livet sitt man vil skrive om på bloggen, og hvor langt man velger å skyve streken forran seg. Dette er jo helt opp til hver enkelt, og når leserne skal begynne å hakke på det, synes jeg bare det blir for teit. Greit at de kanskje er missunnerlige for ikke å få sett alle de flaue “partybildene” som blir kastet ut på nettet hver søndag, men tror nok ikke at dere går glipp av så veldig mye!

Og bare for å være litt dobbeltmoralsk..

5 kommentarer
    1. Thea Lise: Er jo også på en måte forståelig at voe aldri postet festebilder på bloggen – med tanke på at hun bare var 14-15(?) år, og foreldrene hennes leste bloggen. Man trenger jo faktisk ikke å blottlegge seg HELT på bloggen sin heller da.. Men såklart, var ett stort sjokk å se søte, lille voe bli “busted” på den måten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg