En god gjerning

Noe jeg alltid gjør – og som faktisk er med vilje – er å legge igjen en eller to tomflasker når jeg er på besøk hos noen som bor på hybel eller i leilighet alene. Dette er fordi jeg har gått i klasse med hybelboere i snart to år, og hørt utallige ganger hvor dårlig råd de har og blablabla. Derfor føler jeg at jeg bidrar til å gi dem ett måltid ved å legge igjen tomgods! Så now you know, om jeg har lagt igjen tomgods hos noen av dere er det rett og slett fordi jeg får god sannvittighet av det.

Har i grunnen vurdert å oppgradere litt, starte med å legge igjen vekslepenger i sofaen og sånn, men må tenke litt mer på det før jeg gjennomfører det. Må nemlig mye planlegging til før jeg setter igang disse hjelpeaksjonene! Er også noen som har KLAGET over at jeg setter igjen tomflasker, serr!? Tenker de ikke på at det kan hjelpe dem til å kjøpe seg middag en dag det er litt smått i pengeboka?

Så her har du ett godt tips om du har noen venner som sliter, trenger ikke bare være hybelboere, men om du har venner som sliter generelt økonomisk. Høres ikke dette ganske smart ut? Men prøv å gjør det litt diskrèt da, er det jeg har gjort – og ingen har merket noe som helst!

gammelt bilde as. er jo på skolen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg