disneylove

Man glemmer jo som oftest mye med barndommen sin, er jo veldig lite man husker når man begynner å bli “gammel”. (sånn som meg, hehe) Men det som alltid har sittet igjen hos meg er filmene jeg elsket da jeg var mindre og som jeg enda elsker. Jeg kan se de om og om igjen og aldri bli lei! Lady og Landstrykeren, Lilo & Stitch, Skjønnheten og Udyret, Tarzan, 101 Dalmatinere og hele den lange listen. Er veldig få barnefilmer som blir laget i dag som jeg synes kan måle seg med disse “gamle” klassikerne. Tipper det for det meste er 90-tallsbarn som kan si seg enig i det, småsøskene mine på 9 år synes i alle fall ikke de er så utrolig spennende. . . Nå skal alt være i 3D og helst med masse action. Er det muulig. . . 

Tumblr_mcrtikxwlg1qezzar_large

1349837997557107_animate_large

Det samme kan jeg vel si om barnetv, hva er det som er så spesielt med det nå for tiden? Før var det den store gleden klokken 18 på NRK1, da satt alle samlet for å få med seg barnetv som varte i knappe 30 minutter. Jeg gledet meg alltid til klokken var der og jeg kunne løpe til tven, og om jeg gikk glipp av det ble det sørging resten av kvelden. Nå er det barnetv hele dagen, døgnet rundt. Utallige barnekanaler man kan velge mellom og kjedelige, dårlige dubbet programmer. Det som gjør det kjedelig, er at det er tilgjengelig hele døgnet. For å være ærlig skjønner jeg ikke hva som er så morsomt med dagens barneserier og hva som får barn til å like dem.

Tumblr_m7styxfhle1r4tp8ho1_500_large

Tumblr_lw4oiacr1l1qeofuio1_500_large

Men er det noe som virkelig kan få tårekanalene mine til å jobbe, så er det de gamle barnefilmene. Spesielt Løvenes Konge, begynner nesten å gråte bare av å tenke på filmen. . . Husker jeg brukte å sitte på rommet mitt da jeg var 4-5 år og gråte når Mufasa døde, noe jeg såklart enda gjør. Den filmen har virkelig en stor plass i hjertet mitt. ♥ Mufasa ♥ Kjærlighet, sorg, latter og glede – den har alt. Jeg tror det hadde gitt meg andre tanker om det var mennesker som spilte filmen og ikke dyr, for jeg er virkelig svak når det kommer til dyr som dør. Finnes ikke noe verre enn å se på dyr som dør.

Tumblr_mbxjn1rei71rsxqefo1_500_large

Tumblr_mbsscinihe1r34qiso1_500_large

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg