bruk din stemme!

GOD MORGEN! I går klarte jeg det utrolige. . . Nemlig å legge meg ned i sengen klokken 9 og sovne av. . . Våknet klokken halv 5 i morges og var mildt sagt ganske forvirret, haha. Hadde glemt å slå av tven og lå under dynen fullt påkledd. Så jeg skal hvertfall ikke klage på å ikke ha fått nok søvn! Har nettopp kommet hjem fra legen og enda jeg bestemte meg før jeg dro dit at jeg skulle legge meg igjen når jeg kom hjem – så har jeg overhodet ikke behovet for det nå. Så i dag skal jeg være produktiv!

Ellers er det jo dags for å stemme i dag og jeg skal så absolutt bruke min stemme! Min stemme i år kommer til å gå til. . . Fremskrittspartiet! Jeg er ikke en av dem som mener at valget er så utrolig hemmelig, fordi jeg mener at om man ikke vil fortelle hvem man stemme på, så står man ikke for det man mener og tror på. Så derfor velger jeg å fortelle hvem jeg stemmer på! Dessuten mener jeg at om du ikke bruker stemmen din, så har du faktisk ikke retten til å klage på hvordan landet blir styrt. Så det så! Jeg synes FRP har veldig mange gode saker, lik alle de andre partiene. Men alle partiene har gode og dårlige saker, så man må nesten bare bestemme seg for hva man selv synes er viktigst.

Jeg trenger ikke gå inn på hvilke saker jeg er uenig og enige i fordi jeg orker ikke så mye diskusjoner frem og tilbake. Men jeg har lest utallige brosjyrer fra dem og kommet frem til at de er partiet for meg, i tillegg har jeg snakket med veldig mange andre som også skal stemme FRP og har fortalt meg litt om sakene deres. Jeg har ikke vært fornøyd med måten landet har blitt styrt på de siste årene – derfor fikk ikke AP min stemme, vi trenger noe nytt. Og ja jeg vet, alle lover og lyver under valgperioden. Men slik kommer det alltid til å være. Vi får bare satse på at de som blir valgt i år gjør en god jobb og får litt endringer her i landet!

5 kommentarer
    1. Så du er for pelsoppdrett og du mener at klimaendringene i verden ikke er menneskeskapt? Og at man bør ha sprit i butikker?
      De unge som stemmer FrP er ofte de som ikke har satt seg skikkelig inn i valget, og som tror at det første og beste de hører er løsningen.. Men, du skal få stemme hva du vil selvfølgelig – selv om du skuffer meg i forhold til hvordan jeg har fått oppfatning av at du er.

    2. Anonym: Jeg har skrevet “Men alle partiene har gode og dårlige saker” noe som er fakta. Pels er jeg helt i mot, min måte å ikke støtte det på er å ikke kjøpe pelsprodukter. Noe jeg synes alle burde gjøre! Om man ikke kjøper det så vil etterspørselen bli så liten at det ikke er vits å drive med det lenger. Skjønner? Min garderobe inneholder overhodet ingenting ekte pels 🙂 Sprit i butikkene er heller ikke noe jeg ser på som nødvendig, men kommer det så kommer det. Jeg stemmer jo selvfølgelig ikke FRP for å kunne få sprit på rema 1000.

      Jeg har nok satt meg litt inn i det, jo. Vi har levd under AP i ganske mange år nå og jeg synes ikke det er partiet for meg. Jeg har faktisk lest en del, og synes at FRP har mye bra. Men selvfølgelig, ALLE partiene har noe bra. Dessverre kan man ikke stemme på en og en sak man er for, så derfor blir det sånn som det blir. Alt man må skatte av for eksempel, det er jeg helt mot. Pensjonordningen og ordningen med gamlehjem som vi har i dag synes jeg også er helt rævva, men FRP har veldig gode saker der. Jeg er i mot bompengeordning, det er FRP også. Så jeg vet ikke, kunne vel kanskje stemt høyre eller venstre også forsåvidt, men i år blir det FRP 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg