bare dårlig service

I dag tok vi turen til Sortland, og vi fikk hele 1 time der til å se i butikkene! Trengte egentlig ikke mer tiden siden utvalget ikke var så stort, men jeg fikk hvertfall med meg et par vintersko hjem. Det er virkelig noe jeg trenger, man kan ikke gå i treningssko året rundt – uansett hvor mye jeg skulle ønske det.

Også må jeg bare nevne kundeservicen til flere butikker her – for den eksisterer bare ikke. Når det er kunder som står i kassen med varer er det meningen at du skal gi dem hjelp når du har sett dem, ikke snakke kjenning med en tilfeldig som gikk forbi butikken. Jada, vi synes også at det var kult at du hadde på deg parykk, kjempekult at folk har gitt deg komplimenter, synd du ikke kunne ha skummel sminke på deg for det kunne skremme barn, men jeg hadde blitt enda mer glad om jeg fikk betale før du fortsatte samtalen. Jeg har ingen interesse av å høre på deres samtale. Jeg vil bare betale et lys. Et lys jeg spurte hva kostet og la på kassen rett foran deg, for å være sikker på at du skjønte at jeg skulle betale. Også var det like før Martine måtte betjene seg selv når hun skulle kjøpe plaster, hvor blir det av de ansatte?

Dagens middag var på milano på Sortland, vi skulle egentlig prøve ut kinarestauranten men jeg orket ikke å kjøre frem og tilbake så da ble det milano. . . Jeg synes det er utrolig smalt og uoversiktlig der? Var nesten litt ubehagelig å kjøre der. . . Men maten var god på milano da! Klarte bare på halve durumen da, fikk nesten lyst til å ta med meg resten hjem, er stygt å kaste mat. . . Men orket ikke tanken på å ha matlukt i bilen.

Så kjære alle sammen – spør kundene i butikken om de trenger hjelp når de kommer inn, det er ikke alle som tør å si ifra, ergo du mister kunder. Jeg er dog ikke en av dem, men det irriterer meg at jeg ikke blir tilbudt hjelp, uansett om jeg trenger den eller ikke. For kanskje jeg trengte hjelp og kunne endt med å kjøpe varer til flere tusen? Nei, jeg drar heller på en annen butikk og handler om jeg får dårlig service, that’s for sure. Også kan det være lurt å beklage seg til kundene om du lar de vente, det bruker å hjelpe omså bare litt.

Eneste positive må vel være at det er gratis parkering over hele Sortland. Harstad, du har èn ting å lære av dem. Nå skal vi spille, er sliten etter en laang dag. . . Kos dere masse i kveld, uansett hva dere har planer om å gjøre ♥

3 kommentarer
    1. Må si meg enig med mye av det du sier, det er ikke alltid god service rundt omkring. Men jeg syntes også mange kunder er bortskjemte. Man skal selvfølgelig alltid hjelpe kunder, men etter å ha jobbet i matbutikk har jeg også lagt merke til hvor frekke folk kan være. Jeg har fått kjeft fordi det er tomt for noe, kjeft fordi noe har gått inn til feil pris, og kjeft fordi noe er dyrere enn andre steder. Men å stå å ignorere folk er jo latterlig også. Noen mennesker burde bare lære seg folkeskikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg