sunt middagstips

Siden det var noen som ville ha tips til sunne måltider – så tenkte jeg å reposte et innlegg jeg skrev i sommer med oppskrift på speltlompepizza! Den er du bare nødt til å prøve. . . NY-DE-LIG! Hadde jeg hatt tålmodighet til å lage noe sånt hver dag, så hadde jeg gjort det. Og dere skjønner kanskje at tålmodigheten min ikke er helt på topp, for dette er jo latterlig enkelt å lage. . .

Du trenger:
– Speltlomper, jeg bruker de fra buer (kjøpt på rema)
– Ost
– Pesto
– Ketchup
– Kjøttpålegg, naturell kalkunskinke (eller valgfritt kjøttpålegg)

Beregn to/tre lomper til hver person!

1. Smør på pesto og ta på litt ketchup.
2. Ta på ost og kjøttpålegget på toppen. Du kan også ha krydder på før du setter de i ovnen.
3. Sett i ovnen på varmluft til osten er smeltet og den er så stekt som du vil ha den!

Jeg topper med ruccola og agurk eller paprika, var også utrolig godt å ha fetaost på! Rømmedressing oppå er et must, veeeldig godt (men ikke så sunt, hehe)


Noen som vet hva de skal ha til middag i dag? Hehe, I do! Har tre pakker med lomper hjemme, de holder jo så lenge uåpnet at det er jo bare å hamstre når jeg først handler. . .

#oppskrift #sunt #mat #pizza

6 kommentarer

Siste innlegg