mange meninger

Siden alle har skrevet om fotballfrue de siste dagene, så får jeg vel kaste meg på trenden jeg også. For ja, jeg har også fått med meg bildet hun la ut på instagram og som med en gang begynte å florere på nettet. Det er greit at folk har meninger, men noen meninger kan det være best å holde for seg selv. Man trenger ikke å rakke ned på henne for at hun ser sånn ut fire dager etter fødselen – man skal heller unne henne det! Fikk dere også med dere at hun klarte 3km på 3d-mølla kvelden før hun var på vei til sykehuset for å føde? Der har dere enda en ting å være irriterte over!

Den dagen jeg blir gravid kan jeg med sikkerhet si at jeg kommer til å se ut som en standet hval. Mamma har vært stor under alle svangerskap, spesielt med lillebroren min som var 4,5kg da han kom til verden. Tenk, han var nesten dobbel størrelse av barnet til Caroline. . . For med mindre man har syke magemuskler må man bare innstille seg på å bli ganske så big når man blir gravid! Magen til Caroline ligger nemlig ikke under kategorien “normal”. Grunnen til at hun var så liten under svangerskapet, og ser så bra ut som hun gjør nå, er nettopp på grunn av at hun er så godt trent og hadde så mye magemuskler før hun ble gravid. Hun hadde for svarte magemuskler igjen i femte måned. . . Haha mamma måtte le da hun sammenlignet seg selv i femte måned, med Caroline! For ikke å snakke om dagen hun skulle føde. . . Man trenger ikke være tjukk før man blir gravid, for å få stor mage. Du kan være så slank du bare vil, men uten magemuskler så vil nok magen din vokse utover, og ikke innover som med Caroline sin.

Jeg skal ærlig si at jeg ble ganske sjalu og en smule fortvilt da jeg så bildet, for jeg kommer nok aldri til å se slik ut, ikke engang uten å ha vært gravid. . . Det er nok flere som har kjent litt på selvtilliten etter å ha sett det bildet, og det er jo egentlig helt normalt når man ser slike bilder. Men jeg kan ikke unngå å spørre meg selv – hva ønsker hun å oppnå med å legge ut et sånt bilde? Er det for å skryte? For å få ros? For at folk skal missunne henne? Uansett hva grunnen måtte være, så er det nok for oppmerksomhetens skyld. . . Og med så mange følgere på instagram burde hun nok tenkt seg om to eller kanskje tre ganger før hun la det ut. Tenk på alle de unge som følger henne, hva de må tenke når de ser at hun ser sånn ut fire dager etter fødsel. . . Unge er så mye mer påvirkelig enn voksne mennesker, og som Sophie skrev på bloggen sin “jeg vet bare at jeg droppet brødskive med nugatti og tok et halvt eple istedenfor. Og det er faen meg ille.” Sophie kan være en av 500 som har gjort akkurat det samme. Noen har kanskje til og med hoppet over middagen.

Ellers vil jeg bare gratulere henne så mye med den lille jenta ♥ Og ønske henne masse lykke fremover!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg