noe å tenke på…

I dag håper jeg dere har tenkt litt på de mindre heldige, for det finnes faktisk fattige folk i verdens rikeste land også. . . Det er foreldreløse barn, barn som ikke får julegaver, folk som ikke har råd til verken julegaver eller julemat eller rett og slett de stakkars folkene som må tilbringe julaften helt alene uten familie. . . Det kan være hvem som helst, til og med folk du kjenner.

Jeg glemmer ikke det bildet som gikk rundt på facebook og flere nettaviser i fjor, den gamle damen som hadde satt inn annonse i avisen for hun ønsket å feire jul med en familie siden hun var helt alene. Det knuste hjertet mitt veldig å lese! Og uheldigvis er hun bare en av veldig, veldig mange gamle som har det på akkurat samme måte. Jo eldre man blir, jo mer alene blir man jo på en måte. Med mindre man har mange søsken og barn da. Så jeg håper dere tenker over hvor heldige dere egentlig er. Vi kan gå inn til ferdigdekket bord fullt av alternativer. Et juletre med masse gaver under. Åpne skapet og finne utallige sorter med julegodt. Og sette oss ned i stuen sammen med familien og venner. . . Jeg skulle ønske alle hadde det like godt.


Kjolen min er de som sagt fri for, men samme bare i annen farge finner dere HER! (faktisk finere enn min. . .) Og på salg nå.


Fikk tatt litt bilder med småtrollene tidligere før de dro ♥



Nydelig julemiddag som mamma og kjæresten laget! Pinnekjøtt tror jeg faktisk at jeg kun spiser maks 3 ganger i året. . . I år har jeg kun spist det en gang tidligere, og godt er det! Da blir det jo litt mer spesielt når det først kommer på bordet :) I morgen blir det ribbemiddag!


Jeg vet ikke, riskrem er vel det mest obligatoriske i julen?

Etter at middagen og desserten hadde sunket litt ble det julegaveåpning. . . Jeg blir altså så overvelmet over hvor mye fint jeg fikk, og fornuftig! Skal ta bilder til dere når jeg kommer hjem til Harstad siden jeg blant annet nå har begynt å samle på hverdagsservise! Klarer dere å gjette hvilket det kan være? Har skrevet om det på bloggen tidligere og ønsket meg det hos veldig mange, så nå har jeg en begynnelse. . . Jeg er så glad, OG heldig ♥ Tusen takk for julegavene jeg fikk i år!

Nå sitter jeg og resten av gjengen å ser på avatar, føler meg litt som Judas her jeg sitter i joggis. . . Kjole er behagelig, men SÅ behagelig synes jeg ikke det er. . . Derfor var det ikke lenge etter gaveåpningen at jeg måtte løpe på rommet og skifte, haha. Så nå er jeg altså ikke like elegant som på bildene over. Men hvem trenger vel å være elegant så lenge man kan ha på seg noe komfortabelt? Nei nemlig. . . Også klarte jeg ikke helt å komme frem til hvilket klokkeslett det er sosialt akseptabelt å bytte over til normale klær? Etter litt fundering kom jeg frem til at 21.00 er blitt mitt klokkeslett fra nå av!

God jul og godt nyttår alle søte ♥ Nyt romjulen og spis dere så mette at dere ikke klarer å røre på dere! Det er kun i julen det er akseptabelt. . .

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg