skrekk-eksemplene

Er det noe som virkelig skremmer meg så er det narkotika, og det at folk er så dumme å faktisk bruke det. Det handler ikke om at det “kun er i helgene” eller “kun denne ene gangen”. Den ene gangen kan være nok til at du vil prøve det flere ganger, noe som leder til at du til slutt blir avhengig. Hvorfor prøve i det hele tatt når du vet at det er en sjanse at du blir avhengig? En annen ting som irriterer meg er når folk sier “det er flere som har dødd av alkohol enn narkotika”, og det er kanskje sant. MEN det er langt flere som blir avhengig av narkotika, enn alkohol. Og jeg vil påstå at det er flere som har fått livet sitt ødelagt av narkotika, enn av alkohol. Det verste er vel at folk som skal unnskylde bruken av narkotika er nettopp de som bruker det selv. . . Det er veldig lett å gjennomskue folk. Jeg er så glad jeg kan si at jeg aldri har verken prøvd eller hatt lyst til å prøve noe som helst.

For jeg har sett så utrolig mange skrekk-eksempler av hvordan det kan gå, og selv om man kun blir gjort oppmerksom på skrekk-eksemplene, så synes jeg at det skal være nok. Hvorfor skal det være noe positivt med å gå på narkotika, eller prøve narkotika? Hvorfor skal det være noe som folk kan anbefale andre å bruke? Og er det virkelig mulig å lage en “positive virkninger med å bruke narkotika”-film? Nei, jeg holder med det å spre frykt når det kommer til ulovlige stoffer. For det er tross alt en grunn til at det ikke er lovlig i Norge og mange andre land. Og noe så “enkelt” som hasj kan føre til så mye mer, folk blir “immune” og vil prøve noe nytt, få en annen rus. Jeg klarer faktisk ikke å skjønne hva det er som får folk til å prøve, hva det er som får folk til å fortsette. Og man er ikke kjipe eller kjedelige om man takker nei til et trekk med hasj, man er fornuftige.

I denne byen er det nesten like vanlig å røyke hasj som det er å bruke undertøy, og ungdommer helt ned i 13-14 årsalderen kan si at de har prøvd det. Hva er greia? Hvordan er det mulig at foreldrene ikke merker noe som helst? Jeg gruer meg til den dagen jeg selv har ungdommer i hus. For etter å ha vært ungdom selv på 2000-tallet vet jeg nøyaktig hva folk driver på med og at man kan forvente å havne under gruppepress for det meste.

Så her under kan dere altså se en av mange skrekkeksempler på hvordan man kan ende opp etter mange års bruk med narkotika! 

Jeg vet ikke med dere, men jeg har i alle fall veeeldig lite lyst til å ende opp å ligne noen av disse. . .

12 kommentarer
    1. Utrolig bra skrevet og jeg er helt enig med deg! Det er helt sykt hvordan folk ser på bruk av narkotika og ikke minst hasj! Lurer litt på hva folk tenker når de sier “ja” til i det hele tatt å prøve…

    2. Helt skremmende hvor mange som bruker de narkotiske stoffer. Jeg syntes dette tema er veldig spennende, men jeg er helt imot det. Blir bare mer og mer som prøver å bruker det, desverre 🙁

    3. vet så mye tydeligvis” du vet at hasj aldri kan drepe deg eller lage sånne merker i trynet. Den vidioen driver alle med helt andre ting en hasj. Synes innlegget ble helt anderledes med tanken på formålet ditt og hva som faktisk er sant. Dette blir helt propaganda i mine øyner. Alle stoffer er under Forkjellige kategorier å hasj er ikke et hardt stoff. Er enig i at det er alt for mange som gjør det og at det ikke er for alle men se på den andre siden hva marijuana kan gjøre, det kan hindre kreften spredning, lindre smerter til kronisk syke, hjelper med epelesi osv. I tillegg hvis du ser på de med ADHD, der blir de puttet på masse piller i stedenfor, de går bed masse, får sovnprøblemer og spise problemer? Og du sier nei til dette… Jeg sier nei til piller! Villet gjør folk syke i hode! Synes samfunnet snart burde se det også.

    4. La oss istedet se på hva vitenskapen har å si på dette med avhengighet.
      1 heroin. Dependence Rating 2.89 av 3, 0
      2 crack. Dependence Rating 2, 82 av 3, 0
      3 nikotin. Dependence Rating 2, 82 av 3, 0
      4 metadon. Dependence Rating 2, 68 av 3, 0
      5 metamfetamin. Dependence Rating 2, 24 av 3, 0
      6 alkohol og kokain. Dependence Rating 2, 13 av 3, 0
      Resten av de narkotiske stoffene er mindre vanedannende enn alkohol, som f.eks cannabis, extasy, amfetamin, LSD o.s.v. cannabis er mindre skadelig enn alkohol både når det går på skadevirkninger, avhengighetspotensielet og det psykososiale.
      http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(10)61462-6/fulltext Her har du forskning fra det prestisje tunge tidskriftet the lancet. Jeg anbefaler at du studerer figur 4. Her for du en oversikt over de forskjellige skadene, som kan komme fra de forskjellige stoffene. Alkohol er altså en av de mest skadelige rusmiddlene vi har.
      Narkotika er egentlig ikke mere enn en liste. Denne listen har over over 350 forskjellige rusmiddler, med helt forskjellige skader, både på individ og samfunn. Hva som kommer på denne listen, bestemmes av legemiddelloven og brukes hovedskalig i juridiske samenheng. Narkotika betyr at stoffet er forbudt og har derfor ingen ting med skadlighet å gjøre. Bezodiasepiner, kodein, dolcontin og metadon, er ikke narkotika, men om dette skulle havne inn i en illegal omsettnings form, så heter det pluttselig narkotika. Om cannabis skulle bli lovelig, så er ikke dette narkotika lengere. Om alkohol skulle bli forbudt og plasert på denne listen, så ville dette ha blitt kalt for narkotika.
      Jeg kan også love deg et denne filmen du viser til handler om metamfetamin. Slike filmer har blitt sendt før og det handler alltid om metamfetamin. Det er ikke bare stoffet som gjør dette, men en blanding av fattigdom, mangel på god hygiene og sult, har også en sterk inn innvirkning på utseende.
      Begrepet narkotika er fordummende og gjør at ditt budskap mister tyngde.

    5. Ok…: Jeg har aldri skrevet at hasj har gjort at menneskene blir seende sånn ut 🙂 Jeg sier at hasj kan lede til mye mer. Jeg har ingenting i mot at folk bruker for eksempel hasj til medisinke grunner, det er jeg for! Men så var ikke det poenget mitt her, kunne godt nevnt det, men så ble det nå ikke til det 🙂 Jeg snakker såklart om de som gjør det bare for å gjøre det.

    6. kenneth: Ja, filmen viser mennesker som har brukt metamfetamin. MEN, som oftest kommer mennesker dit etter å ha begynt i det små. Poenget mitt med å vise filmen er for å få frem hvor ille det kan gå. “Det er ikke bare stoffet som gjør dette, men en blanding av fattigdom, mangel på god hygiene og sult, har også en sterk inn innvirkning på utseende.” Ja, såklart. Du har helt rett! Men fattigdom kommer jo også av at folk bruker alle pengene sine på narkotika, noe som skjer når man blir avhengig. Kunne sikkert skrevet innlegget på 100 andre måter og tilføyd mye mer, kanskje omformulert meg litt. Men jeg tror nok at budskapet mitt kom godt frem til de som faktisk VIL skjønne hva jeg vil frem til. For eksempel at det er helt latterlig at folk velger å bruker hasj, kokain og andre narkotiske stoffer, bare for å gjøre det. Jeg vet om veldig, veldig mange som har begynt med hasj, og i ettertid har utforsket andre stoffer. Hva er vitsen?

    7. Ver pelicula en linea – https://blog.libero.it/wp/veronlinegratispelicula/2019/09/17/rambo-last-blood-ver-online/

      Rambo Last Blood película en chilena
      Rambo Last Blood pelicula online hd
      Rambo Last Blood pelicula fox
      Rambo Last Blood si pelicula
      Rambo Last Blood 5 pelicula 24
      Rambo Last Blood pelicula
      Rambo Last Blood 5 Ver pelicula
      Rambo Last Blood Ver cine online
      Rambo Last Blood 5 Ver pelicula online
      Rambo Last Blood 5 ver película gratis
      Rambo Last Blood 5 ver pelicula latino
      Rambo Last Blood 5 ver mexicana
      Rambo Last Blood Ver pelicula català
      Rambo Last Blood 5 ver pelicula galego
      Rambo Last Blood ver cine euskara
      Rambo Last Blood y descargar películas gratis
      Rambo Last Blood y descargar peliculas
      Rambo Last Blood película latino online
      Rambo Last Blood pelicula en linea gratis
      Rambo Last Blood online película castellano
      Rambo Last Blood cine latino online
      Rambo Last Blood 5 película completa
      Rambo Last Blood 5 película completa en linea

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg