skam dere!

reklamelink nelly

Jeg har fått med meg at det har vært stor debatt etter episoden med Truls i går, på grunn av Sophie. Det provoserer meg ekstremt mye å se at godt voksne mennesker slenger med leppa og har alt for mange stygge meninger om henne. Og det verste av alt – det meste er usaklig og går på utseende. Voksne mennesker i 30-40 årene som med glede deler sine meninger med resten av Norge. Mobbing har tydeligvis ingen aldersgrense! Men hvordan klarer dere å leve med dere selv, leve med tanken på at dere er med på å bryte ned en jente på kun 19 år? Når man er såpass gammel burde man være gammel nok til å holde seg for god for sånne ting. Man burde tenke over at ord skader virkelig, og du som voksen er faktisk med på å ødelegge livet til en jente på 19 år. Skal det ikke være motsatt, skal ikke voksne være støttende og rose de unge som gjør det bra?

Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på at om DU, en voksen dame på kanskje 40 år, sitter å skriver slike ting offentlig om en jente på 19 år. Hvordan oppfører da barna dine seg? For du skal være et forbilde, dine handlinger sender ut signal til de yngre om at dette er OK, dette er greit. For ja, om mamma gjør det, så kan vel jeg også gjøre det? Det er ikke tøft å være voksen og rakke ned på noen som er myyye yngre enn deg. Det er teit. Patetisk. Latterlig. Tenk om det var din datter på 19 år som ble hengt ut og rakket ned på offentlig av eldre damer daglig, hva ville du tenkt? Hva ville du gjort? Du skulle nesten få følt litt på det, når du er så tøff over tastaturet.

Men dette sier uansett mer om de voksne som velger å fremså som mobbere, enn det gjør om Sophie. Tenk litt på det.


 

Jeg som har trodd at vi var nære våren nå, så feil kan man ta! Det har bare snødd og snødd i flere dager nå og jeg ser virkelig ikke lyset i tunnelen lengre. . . Hvor blir det av våren?! Det er jo fint for alle påske-folkene at det er snø, men for meg, uten noen vinterinteresser, er det bare utrolig unødvendig. Eneste positive om dagene er at solen i alle fall ikke har blitt skremt bort, så den er nå her den også.

Nå sitter jeg hos Isabelle, jeg var her tidligere også før jeg plutselig måtte på jobb en tur. Vi venter på at pizzaen skal bli ferdig i ovnen så blir det middag!

Genser fra bikbok og tights HER

2 kommentarer
    1. Uff.. Syns det er heilt grusomt kor slemme folk kan få seg til å vere. Eg skjønnar virkelig ikkje ka dei får ut av å virkelig gå inn for å såre andre. Det er skremmande å sjå kor lett folk mobbar..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg