Tyrkia, dag 1

Hei fra Tyrkia! Dum og dummere har omsider dratt til varmere strøk og vi koser oss ihjel her nede – allerede etter bare en dag. Jeg har gledet meg helt siden januar til dette, og gledet meg enda mer til å skrive om det på bloggen. Jeg og Martine bestemte oss egentlig for å holde turen helt hemmelig og ikke fortelle det til noen, men selvfølgelig fikk en etter en venninne vite om det. Litt dumt siden det hadde vært morsomt å bare legge ut bilde hvor vi plutselig var i Tyrkia. . . Får spare den tanken til en annen gang!

Og når vi snakker om dum og dummere:

Krise 1: Hvordan var det nå man snakket engelsk igjen. . .
Krise 2: (På bussen) Hvor er pengeboken med lirer? . . . Igjen på flyet såklart
Krise 3: Tørst. Har ikke drukket på to timer. Har vi vann? Nei. Selger de vann klokken 6 på morningen? Nei.
Krise 4: Får ikke koblet til wifi.

Som dere skjønner blir dette en lang ferie. . . Heldigvis var det løsninger på 4 av 4 kriser! Men krise 2 som er den viktigste har vi enda ikke løst. . .

Vi tok flyet i går kveld kl 21 fra Evenes og landet 03.00 lokal tid, noe som vil si 02.00 i Norge siden vi ligger foran dere med en time. Flyturen gikk helt greit, jeg for min del var opptatt med Greys Anatomy mesteparten av turen, og candy crush når pcen tok farvel. Men 5 timer er enda 5 timer, så jeg skal ikke si at det føltes som bare en time. . . Bussturen til hotellet var vel den verste parten, 2 timer i en buss med små barn som er lei og plutselig vil spy. Men litt før halv 7 var vi endelig fremme på hotellet og brukte kanskje 7 minutter på innsjekk og å komme oss i seng, haha.

I dag sto vi opp halv 12, viktig å få med seg dagen! Første prio var å ta ut penger så vi har noe å leve på, og da det var gjort handlet vi inn vann for å ha på rommet og jeg kjøpte meg sko for å bruke på stranden. 3 timer lå vi å stekte på stranden, for jeg har bestemt meg for at nå – NÅ skal jeg bli brun! Jeg fikk en åpenbaring da jeg så at jeg gikk i ett med den beige cardiganen jeg hadde på meg i går.

Stranden er rett nedfor hotellet, så det tar ikke lange tiden å gå ned. I tillegg kan man bestille mat og drinker å få servert på solsengen! Så der spiste vi altså frokost og tok frokostdrinken. Er det ikke obligatorisk å drikke alkohol til frokost og kvelds når man er på ferie? Eh. . . Og hallo – 30 grader i vannet, har dere hørt noe deiligere? Kunne nesten bodd der, for ikke bare var det varmt – men siden det er saltvann ble jeg helt åpen i min enda tette nese, hehe!

Etter stranden tok vi turen opp til bassengene på hotellet. Litt deilig å slippe all sanden man får steder man ikke ønsker, så i morgen ble vi enige om å starte dagen ved bassenget! Følte meg som den ungen da vi tok vannsklier, skulle ikke tro jeg hadde hørt om mer lykke i livet! Alle skliene ble prøvd og vi ble enige om hvilken som var best. Så som dere skjønner var det veldig morsomt, helt til jeg fikk klor i øynene.

Jeg ser totalt skambanket ut etter forrige onsdag. . . Får tydeligvis lett blåmerker? Ganske irriterende siden det ikke er særlig pent og jeg går halvnaken dagen lang. Men de forsvinner vel (forhåpentligvis) snart!

Området her er helt nydelig, og jeg skjønner godt hvorfor Martine vil tilbake hit år etter år. Vi bor på Green Garden i Oba og skal være her i to uker. Til neste år blir det garantert en tur tilbake! Bilder av rommet vårt har jeg tatt og poster i morgen. 

Nå sitter vi i lobbyen for at jeg skal få blogget siden vi ikke har nett på hotellrommet, så Martine begynner å bli ganske lei siden jeg brukte nesten en time tidligere men gikk fri for strøm før jeg skulle poste, haha. . . Vi har nettopp kommet hjem fra middag og en liten tur “på byen”. Måtte dra å se på uteplassene litt og ta oss et par drinker. Ble ikke mange timene siden jeg er ekstremt sliten etter en lang dag, men om Martine får viljen sin drar vi vel tilbake om ikke lenge uansett. Nå skal vi stasjonere oss på rommet igjen! Pepsi max og Greys Anatomy frister veldig akkurat nå, og for ikke å snakke om en god natts søvn.

11 kommentarer
    1. Heldig! Jeg har leilighet i Oba og kom akk hjem derfra etter fem uker! Du kommer nok til å få det super fint, kos deg masse 🙂

    2. Ja eg gleda meg!! Har aldri vært i Tyrkia, så det skal bli spennanes! 😀 Du har ingen tips om kor man skal fer å spis, shop, tattoveringe osv? 😀

    3. IDA SOFIEE: om du skal ta tattovering burde du dra på royal tattoo alanya! det e i oba og det e SYKT flink! når det kommer til mat har alle restaurantan æ har vært på hadd sykt god mat 😀 valentino va vi på to gang, den kan æ anbefale! e også i oba. shopping ble det ingenting av sia det e så å si kun fakeklær der.. e liksom butikka hver andre meter som selg fake converse, toms osv. men de har et kjøpesenter som hete alanyum der de har butikka som selg ekte! og i alanya finn du også butikka med ekte klær 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg