Tyrkia, dag 4, 5 og 6

Dagene våre her nede er ganske ensformige og like – derfor blir det ganske lite blogging, for jeg har jo egentlig ikke noe nytt å komme med. Men vi har planlagt noen “utflukter” som vi håper å få gjort den siste uken, så det blir jo spennende! I tillegg har jeg bestilt meg time til å ta tatovering neste onsdag, noe som jeg grugleder meg veldig til. Men ja, som oftest er dagene våre slik –

11:00/12:00 Står vi opp, på med solkrem.
12:00/13:00 Rett til bassenget
13:00/14:00 Til restauranten for å spise frokost (altså pizza), så tilbake til bassenget
16:00/17:00 Opp til hotellrommet for å dusje og ordne oss
Så bruker vi noen timer på hotellrommet og bare slapper av, før vi rundt 7-8 drar enten inn til Alanya eller til Oba sentrum. Som oftest er vi tilbake på hotellet i 12-1 tiden, og blir sittende en stund i lobbyen hvor vi har internett før vi går tilbake opp på rommet, ser på serier og legger oss i 2-3 tiden!

Så som dere skjønner er det kjedelig å si det samme hver eneste dag, haha! Og som vanlig når jeg sitter her og blogger har jeg samme problemet som alltid, alt for lite strøm på pcen. . . Så jeg stresser mildt sagt nå med å redigere bilder, få lastet dem opp og postet innlegget før jeg blir fri for strøm om ikke lenge. Et innlegg som vanligvis tar meg en halvtime å skrive kan ta over en time her på grunn av det dårlige nettet, men i dag er det overraskende oppegående! Så det er jo bra.

Her har dere meg nå, i kveldsstasen! Deilig å ta på seg skikkelig komfortable klær etter en lang dag.

Bilder fra i går! Måtte ty til selvutløseren siden Martine skuffet meg som fotograf. . . Men ellers har hun vært veldig flink til å ta bilder, blir nesten litt stolt når hun kommer med utsagn som “vi går dit, så kan æ ta bilda av dæ”. Jeg har gjort en god jobb!

Kjolen er gammel, fra carlings

“Special surprise for you girls” etter middagen i dag! Brownie-sjokoladekakesak med en merkelig is. Men det var sånn halvveis godt da! Og veldig koselig med “special surprise” såklart, hehe.

Etter middagen tok vi oss en liten spasertur opp til “red tower” for å se og ta bilder. Men tror dere ikke det kom fire tyrkere å skulle ta bilde sammen med oss da? Å joda! Og såklart kunne de ikke engelsk, men (u)heldigvis hadde de svaret på det også, nemlig en app hvor jeg snakket på engelsk inn i telefonen så kom det opp på tyrkisk til dem. . . Ble sånn halvveis bekymret da de først inviterte oss med på tur, for så å bare stå å se på oss etter vi hadde sagt nei takk.

T-skjorten min er fra Gina Tricot, shorts fra bikbok og vesken er gammel og fra bikbok. Jeg kan ikke huske sist jeg krøllet mitt eget hår, så for første gang på lenge fikk jeg plutselig lyst! Krøller håret til Tina hver eneste helg, så sikkert derfor jeg har gått litt lei, hehe. . . Men der er jo så fint med krøller!

Typisk turistbilde? Er så glad jeg tok med meg nikeskoene, finner ikke mer behagelige sko! Tok faktisk ikke med meg et eneste par med høyhæler, tenkte det var taktisk med tanke på at jeg sikkert ikke kom til å orke å gå i dem på grunn av varmen og om vi skulle gå mye. Det er jeg veldig glad for nå, for jeg har ikke hatt bruk for høyhæler en eneste gang! Så det hadde bare blitt unødvendig vekt i bagasjen.

Typisk Tyrkia-gater. Det er sikkert 1000 butikker her som selger falske klær, og alle har akkurat det samme.

8 kommentarer

Siste innlegg