Tyrkia, dag 11

Dag 11 og snart hjemreise! Nå kjenner jeg det skal bli godt å komme hjem, bare det å komme hjem til brødskive og ordentlig pålegg. . . Bare det å komme hjem til et kjøleskap fylt med norsk, god mat, for nå er jeg virkelig lei av å spise på restaurant! Trodde ikke det var mulig å bli lei av å få servert mat på bordet hver dag, men jo – det er mulig. Skal be en liten bønn om at reiseselskapene skal innføre 10-dagersreiser, i stedet for 14 haha!

Gårdagen tilbrakte vi på stranden! Det var syke bølger, noe som selvfølgelig gjorde at vi måtte ut i vannet å halvveis stryke med. Neida, det gikk fint! I dag var det dobbelt så store bølger, tror dere jeg bare måtte utti? Trodde et øyeblikk jeg så lyset da jeg ble dratt mot standen under vannet, haha. Vi sto heldigvis bare rett i vannkanten, sånn i tilfelle bølgene skulle finne på å prøve å drukne oss.

Så lånte vi mypets! Samme sykkel/moped greia som vi lånte i forrige uke. Kjørte litt rundt og forvillet oss inn i svartlagte gater og var på en aldri så liten turist-tur for å utforske plassen. Etter den var levert inn dro vi å tok en drink før vi spaserte litt rundt i gatene og så i alle butikkene. Jeg synes så synd i alle som sitter i de små bodene og butikkene, får lyst til å kjøpe hos dem alle. . . Men heldigvis klarer jeg å holde meg i skinnet, selv om det er på håret at jeg ikke løper til hver en stakkar jeg ser.

___________________________________________________________________________ 

I dag startet vi dagen ved bassenget, før vi dro ned på stranden til monster-bølgene. Så tok vi turen opp til borgen i Alanya klokken 6! Helt sinnsyke bakker og det bare fortsatte og fortsatte oppover, men FOR en utsikt det var, hele veien opp! 

Så etter å ha vandret der en stund begynte vi ferden nedover til fots. Stoppet og tok en liten pause med en kopp ferskpresset appelsinjuice til 4kr, før vi tuslet videre.

Så stoppet vi ved en restaurant på veien ned for å spise middag, med denne utsikten! Jeg tenkte maten kom til å smake bedre når man hadde noe pent å se på, men når den ikke er gjennomsnittlig god til å begynne med, så skal det visst mye til. . . Har heldigvis bare hatt ett tilfelle tidligere hvor vi ikke har likt maten, og da bestilte vi lasagne. ALDRI spis lasagne i Tyrkia, noe så stygt. . . 

Så tok vi taxi til Alanyum, et kjøpesenter som er her. Der prøvde vi 5D-kino, noe SÅ morsomt (og dritskummelt) er det lenge siden jeg har prøvd! Vi valgte en skrekk”film” og fikk virkelig satt nervene på prøve, haha. Her var det både vind, bevegelse og pjusking bak leggene. . . Etter sistnevnte satt både jeg og Martine med beina rett ut resten av tiden, haha! Det var en virkelig nervepirrende opplevelse, og spesielt for meg som er lettskremt fra før av. . . Så ble det dessert før vi endte opp på hotellet! Nå sitter vi i baren og koser oss med noen drinker, før det blir tidlig kveld. I morgen skal vi på båttur!

4 kommentarer
    1. Bestilte meg lasagne når jeg var på Mahmutlar (ikke så langt fra Alanya) i fjord, og jeg ble så dårlig at jeg bare måtte gå fra resturanten. Og når jeg leste det med deres lasagne, skal jeg aldri så mye som prøve å bestille det igjen, uansett hvor i Tyrkia jeg drar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg