den første gangen…

Nå har jeg sett flere bloggere som har kjørt på med sine “første ting”, da fikk jeg også lyst! Har hentet litt inspirasjon fra Sophie og Marthe Borge, og prøvd å være litt kreativ selv. Det er virkelig ikke lett å skulle tenke tilbake på alle de første tingene og huske om det virkelig var første gang, men historier får man jo alltids til å skrive uansett om det er første gang eller ikke. Håper dere liker det!

Mitt første søsken. . . Fikk jeg da jeg var 8 år og gleden var STOR! I april 2002 fikk mamma Nikolai, og ikke lenge etter det fikk jeg beskjed fra pappa om at jeg skulle bli storesøster igjen – til tvillinger! Det ble under ett år mellom Nikolai og Malin og Sigurd, og storesøster/søssa/dadda var superhappy. Jeg husker spesielt godt da tvillingene ble født, da ble jeg hentet ut av klasserommet mitt i Lofoten fordi pappa hadde ringt skolen. Stor stas!

Meg og Sigurd i 2003

Min første ferie. . . Det må ha vært med campingbussen til pappa, vil jeg tro. Jeg har alltid vært utrolig glad i den fine, gamle campingbussen vår og husker (når jeg ser på bilder) godt sommerferiene jeg og pappa tilbrakte i bussen. Det har blitt mindre turer med årene uheldigvis, men den lever enda til tross for motorhavari for noen år siden! Den har virkelig sin sjarm og jeg tar en ferietur i den foran hytte anyday. Jeg har jo vokst opp på bilcross, så derfor er det at vi har en buss. En bilcrosshelg i campingbuss er virkelig min type ting! Jeg håper aldri vi må kvitte oss med bussen, den har (uansett hvor rart det må høres ut) en stor plass i hjertet mitt.

Min første tatovering. . . Første, og eneste tatovering that is. Den tok jeg da jeg var på ferie i fjor høst med bestevenninnen, i Tyrkia. Heldigvis var ikke dette en spontantattoo, men noe jeg har tenkt på kjempelenge og vet at jeg aldri kommer til å angre. Nå tenker jeg faktisk på å bygge på den! Ikke noen store greier, men bare noen små fugler eller noe rundt.

Mitt første møte med alkohol. . . Tror jeg var da en venninne skulle feire bursdagen sin. Tror vi var 15 år og jeg husker det var på en fredag. Planen var at vi skulle ha jentebursdag, men så skulle det komme gutter etterpå. Alle hadde fikset seg rusbrus og øl, mens noen stilte med hjemmebrent (som var ekstremt populært “før i tiden”. . .). Jeg er virkelig glad trenden for sistnevnte har dabbet av, for gud det er skummelt å tenke på at enkelte ikke visste hva de egentlig drakk. De skulle bare absolutt drikke og brydde seg fint lite om hvor det faktisk kom fra. . . I alle fall, enkelte fikk liiiitt for mye som resulterte i en tur etter hestehalen opp trappa og på do, haha! Og vi lærte aldri. . . Men – jeg klarte i hvert fall å berge meg den kvelden husker jeg.

Nyttårsaften 2011

Min første bestevenninne. . . Må være Ida Mari. Dere som har fulgt bloggen min en stund husker kanskje at jeg var en del sammen med henne for noen år siden, og det er også hun som skal ha baby ANYTIME NÅ!!! Jeg snakker, det kan skje om en time liksom. Vi møttes da vi var 3-4 år gamle før jeg flyttet fra Harstad og har holdt kontakten helt siden den gang. Da jeg bodde i Lofoten skrev vi brev til hverandre og ringte på hustelefonene flere ganger i uken. Husker vi brukte å snakke i opptil en time, gudene må vite hva vi pratet om, haha! Hva kan 9-åringer ha så mye å snakke om egentlig?

Haha! Konfirmasjon i 2009. Morsomt at vi også konfirmerte oss samtidig!

Min første sydenferie. . . Var i 2004 da jeg var 9 år. Sammen med pappa, tvillingene og mammaen deres dro jeg til Tenerife og var der en uke! Husker enda så sjalu jeg var fordi tvillingene fikk dra til syden da de var 11 måneder, mens jeg ikke fikk dratt for første før jeg var 9. Haha! Barnetanker. . .

1 kommentar
    1. fint at du husker alle turene våre da du var lita pia, – du har ennå mulighet å være med sammen med pappa og småsøsknene dine i bussen………… ps: savner de skinnstolene selv om æ har noe lignende i dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg