minuspoeng til meg

God lørdag! jeg har allerede vært våken i fire timer, siden jeg våknet med hodepine og bare ikke fikk sove igjen. Så fire timer søvn var visst det eneste jeg skulle få i natt! Jeg har heldigvis ingen planer om å dra ut i dag, så da får jeg ta en powernap senere om det blir nødvendig.

For noen dager siden fikk jeg og Tina for oss at vi skulle lage cupcakes! – Eller,at jeg skulle lage cupcakes. . . Så da var det bare å handle inn. Det vi ikke fikk beskjed om når vi kjøpte disse formene, var at de tydeligvis ikke er designet for å ha røre i seg. Så det jeg hadde sett for meg skulle bli en kjempepott med husmorpoeng, ble heller til mange minus mens jeg så formene kollapse i ovenen, og røra renne utover på brettet i ovnen. At det er mulig. . .

Frosting fikk jeg heller ikke lagd siden jeg ikke sjekket godt nok hva man visper den med. . . At jeg aldri lærer å lese fremgangsmåten før jeg skal starte med noe nytt. . . Og er det noen som kan fortelle meg hvordan de formene fungerer forresten? Skal man bare putte muffinsene oppi etter de er stekt og bruke formene som pynt?

Men – noen muffins reddet seg! Og heldigvis kom mammaen til Tina innom for å gjøre noe, og mikset sammen sjokoladetopping for å ha på i samme slengen. Jeg har jo skjønt at kjøkkenegenskapene mine er så som så, men jeg skal ha litt ros for at jeg i alle fall aldri gir opp! Det er mye mat som har gått tapt i kampen min om å bli kjøkkenflink, skal jeg si dere.

4 kommentarer
    1. Meningen med slike former er at du må ha dem i et muffinsbrett mens de steker i ovnen! Da flyter de ikke utover 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg