mine #shortgirlproblems

Jeg synes det er veldig mange som tar det som noe negativt at folk kommenterer at man er lav. Jeg for min del tar det bare som et stort kompliment egentlig, og ler alltid med når vennene mine kommenterer hvor sinnsykt kort jeg er i beina, eller når jeg ikke når opp til ting. Hvorfor skal jeg egentlig ta det som noe negativt? Jeg stortrives med å være lav! Tror faktisk ikke jeg hadde kledd å være høy, så jeg trives utrolig godt med mine 1.60 cm over bakken. Om folk vinkler det til noe negativt er det jo bare å drite i det og være stolt 🙂

heldigvis har jeg enda lavere venninner som får meg til å føle meg LITT høyere <3

Men å være lav har jo uansett en god del utfordringer i hverdagen, haha. . . Ikke at jeg klager, jeg synes det er søtt når jeg sitter å dingler med beina når jeg er på do. Synes uansett enkelte ting kunne blitt liiitt mer tilrettelagt for oss lave! #storkrevende *englefjes*

1. Toaletter er ikke laget for folk under 1.70. . . Det er sjelden (eller aldri) at jeg benytter meg av toalett hvor jeg ikke dingler med beina, eller får mer enn tåspissen ned i gulvet.

2. Jeg trenger egentlig ikke sokker, for alt av bukser er 10-15cm for lang å beina og dekker i grunnen hele foten! Når skal det komme skikkelig utvalg av bukser til folk som er lav, uten at man må klippe og sy opp lengden selv? Det er greit irriterende egentlig, for det virker som at alle bukser er designet for folk med lange ben. Halloo, det finnes folk med korte ben også!

3. Også biler virker å være designet kun for langbeinte. Jeg har helt siden jeg kjørte opp sittet så langt frem som mulig, men i enkelte biler er faktisk ikke det nok engang. . . Også er jeg avhengig av at det er mulig å justere settet opp også, for ellers har jeg problemer med å se over rattet. . . Heldigvis har min lille, søte bil veldig god justering på setet, så her trenger jeg faktisk ikke sitte helt inni rattet OG kan justere opp i høyden!

4. Bilen min kjører som oftest hanekam om vinteren. Jeg har ekstremt vanskelig for å nå midten av taket på bilen, selv med kost. . . Så da blir det til at bilen min ser ser harry ut store deler av tiden, med hanekam på toppen av taket 🙁

5. Hyller og skap er vel egentlig det verste da, for der er det i alle fall ikke tilrettelagt for lave! En ting jeg ofte har gjort(og enda gjør til tider. . .) er at jeg hopper opp på benken på knærne og får tak i det jeg vil ha. Husker jeg alltid gjorde det da jeg var yngre, og siden jeg ikke har vokst siden jeg var 13 kan jeg enda bruke samme metode!

6. Stoler er for høye, forsåvidt enkelte bilseter også! Jeg blir sittende å dingle med føttene og det er egentlig bare veldig ubehagelig. Kanskje jeg skal begynne å ta med meg en sammenleggbar krakk for å ha føttene på, overalt hvor jeg er? Haha.

7. Maxikjoler og maxiskjørt får meg til å se ut som en dverg på 1.30 høy, for ikke å snakke om at det blir jo alt for langt da. Også her er det ikke designet lange kjoler eller skjørt til folk under 1.70. . . Det er i alle fall vanskelig å få tak i!

8. Jakker gjør meg enda lavere. Om jeg bruker lange jakker ser jeg (om mulig) enda lavere ut, noe som er SINNSYKT kjipt, siden det finnes så mange fine, lange jakker. Derfor går det som oftest i korte modeller til meg, sett bort fra vinterjakkene hvor jeg er nødt å bruke lange for ikke å fryse ihjel. I tillegg blir lange jakker FOR lange og når meg nesten til knærne. . .

9. I store mengder (som på konserter og lignende) ser jeg ikke en dritt. Der andre kan stå å ta bilder og filme, blir jeg stående på tå med nakken strekt ut som en annen giraff for å få med meg bare et lite glimt av hva som skjer fremst. . . Men jeg har vært heldig da, på de konsertene jeg har vært har jeg kommet meg nesten helt fremst og fått med meg alt! Men siden jeg ikke kan være så heldig for resten av mitt liv – når skal vi lave få stå fremst???

10. Butikkhyller og klesbutikker. . . Jeg har jo selv jobbet i klesbutikk, og å få ned genserne som hang på øverste stang var virkelig en prøvelse. Der andre kunne strekke seg og hente genseren uten problem, måtte jeg hoppe opp og lirke hengeren av stanga, haha! Og på matbutikker da, jeg synes det er kleint å måtte spørre tilfeldige forbipasserende om de kan hente ting på øverste hylle – men må man, så må man. . 

Del innlegget om du kjenner deg igjen!

3 kommentarer
    1. jeg har ikke brukt blogg.no på en stund.. så jeg lurte bare på hvordan jeg endrer design på bloggen min, eller endrer designet mitt? er på profilen min og trykker på design, men finner ingenting:p brukte å være et sted du limte inn koder osv. hadde blitt glad for svar:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg