mine tv-serie tips

Jeg er kanskje ikke den eneste som er lei av å lese tips om tv-serier hvor gossip girl, one tree hill, frustrerte fruer og breaking bad er gjengangere? Jeg liker å holde meg til det kjente – og ser gjerne tv-serier som er kjente og som jeg vet faller i smak. Men nå har jeg altså utfordret meg selv litt – og startet på noen tv-serier som i alle fall ikke jeg har hørt om tidligere! Fordelen med å switche litt på viaplay og netflix fra tid til annen, da finner man liksom ting man ellers ikke ville sett.

Så her er fire av mine tv-serie tips til dere for høsten! Jeg har flere på lur, som jeg sparer til en annen gang 🙂

♥ The Fosters
Denne serien har fått 8.1 på IMDB. Om du er like opptatt av sånt som meg – så skjønner du at det er bra! Jeg hadde kanskje forventet meg rundt 9, men 8.1 får gå. Denne serien ble jeg oppslukt av fra første minutt og det gleder mitt hjerte at det er mer enn bare èn sesong av den på viaplay! Det er en dramaserie om et lesbisk par som har adoptivbarn, biologiske barn og fosterbarn. Her er det tenåringsdrama, voksendrama og litt romantikk. Alt i ett! Jeg vet ikke hvilken serie jeg skal sammenligne den med, men jeg kan i uansett anbefale den på det varmeste!

Jake T Austin, en av hovedkarakterene, husker dere kanskje fra Magikerne på Waverly Place? OI han har blitt voksen, og kjekk! Også fant jeg ut at han faktisk er like gammel som meg, hehe. . . Bare for å spore litt av, liksom.

♥ Devious Maids
I min verden hvor jeg elsker frustrerte fruer, drama og gossip girl – så falt denne rett i smak! Jeg skal ikke lyve, for de første episodene måtte jeg nesten tvinge meg gjennom til tross for god rating på IMDB. Meen så ble jeg hektet rundt episode 5 da jeg ga det en sjanse, hehe. . . Perfekt hverdagsunderholdning om hushjelper, utroskap og alt som hører til. Jeg ble rett og slett drithekta og klarte ikke legge fra meg viaplayen, haha! På viaplay er det kun en sesong (noe som såklart ikke falt i smak hos meg) men har hørt det er hele tre sesonger på popcorntime.

♥ Under the dome
Denne likte jeg, i alle fall de første episodene. Jeg klarte å falle litt ut av det når jeg plutselig sovnet av under episode 4 haha. . . Men den var bra, og ypperlig for folk som liker tv-serier om overnaturlige ting. Jeg havner kanskje ikke helt i den kategorien, men likte den uansett! I korte trekk handler den om en by som blir fanget under “the dome”, altså på godt norsk en kuppel.

♥ Frikjent
Åh, frikjent ♥ Jeg måtte bare få med denne, for den elsket jeg virkelig! Serien som ble sendt på TV2 for en god stund siden, men som sikkert enda ligger på TV2 Sumo. Det er kanskje en av de beste norske seriene jeg noen sinne har sett!

1 kommentar
    1. Under the dome likte jeg godt! Nå ser jeg på “the returned” på netflix. En gruppe mennesker som står opp fra de døde og kommer tilbake til hjembyen sin. spennende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg