prøv det før du uttaler deg

Denne dagen har jeg egentlig satt av til jobbing med bloggen. Jeg ønsker jo å ha en blogg jeg oppdaterer gjevnlig, og da må det litt jobb til for å få det til ♥ Jeg vet det er mange som tenker at blogging ikke er så vanskelig, og at det ikke skal så mye til. “det er jo bare å ta noen bilder og skrive en tekst”, sier de. Men dere kan jo kanskje prøve det selv over en lengre periode, før dere uttaler dere. . . Jeg kan jo si at jeg synes det ser enkelt ut å være en snekker, eller elektriker, men jeg vet jo ingenting om det før jeg har prøvd det selv 😉

Jeg har blogget siden 2008/2009, det begynner å bli noen år siden og ikke minst – det begynner å bli noen innlegg siden. Jeg har, bare på denne bloggen, postet 2497 innlegg siden mai i 2010. Før den tid har jeg hatt to andre blogger jeg også har postet innlegg på. 2497 innlegg hvor jeg har vært nødt til å skrive innlegg som helst har en liten dose mening, for så å finne overskrift. Jeg har siden mai 2010 skrevet 2497 overskrifter. DET er mye, det!

Så når jeg har blitt en slik “bloggveteran” som jeg liker å kalle det, blir det vanskeligere med årene å finne overskrifter jeg ikke har brukt tidligere. I tillegg skal man jo helst variere litt hva man skriver om og helst ha en dose kreativitet, for hadde jeg skrevet samme innlegget hver måned om pelsdyrnæringen ville nok folk blitt lei. Haha det er morsomt da, men jeg har flere ganger tatt med meg pcen på do når jeg må tisse og blitt sittende 10-15 minutter ekstra kun fordi jeg har vært i skrivehumør og ikke ville gå glipp av det. . . Men for noen år siden var det enklere å skrive blogg. Terskelen var så liten når det gjaldt hva man kunne blogge om. Google-bilder og tekster på 2-3 linjer var liksom nok innhold når man postet det, man trengte ikke mer. I dag er det litt mer annerledes, man skal helst ha innhold i tekstene, gode bilder og noe folk engasjerer seg i.

Som blogger skal du være kreativ og oppfinnsom, to egenskaper jeg tidligere ikke har trodd jeg eide så mye av. Det er morsomt hvordan bloggen egentlig har vært med på å forme den jeg er i dag. Venninnene mine blir ikke overrasket lengre når jeg sier at jeg tar med meg speilrefleksen for å ta bilder av oss – da vet de at det er for å blogge om. Oo om jeg kommer på ting å blogge om i løpet av dagen er jeg snar å dra opp telefonen for å skrive ned, noe som minner meg på at lista der begynner å bli litt lang. . .

Nei, det er mye arbeid å skulle blogge. Det tar tid å komme opp med ting å skrive om, for at det ikke skal bli samme visa jeg postet i går. Man skal helst ha med speilrefleksen på slep uansett hvor man drar for å ha nytt bloggstoff. Man skal være bloggvennlige hver eneste dag (med tanke på sminke og hår) og man skal ikke minst ha kreativiteten på plass når man setter seg for å forme et nytt innlegg. Jeg vet ikke med dere, men jeg er ikke av typen som har tid, eller krefter, til å sminke meg og ordne håret hver dag. . . Kudos til de som faktisk klarer, og orker det!

Nå skjønner jeg at dette innlegget kanskje ble rotete, men til en forandring skal jeg IKKE lese gjennom det før jeg poster det. Jeg skal faktisk la det stå urørt når jeg trykker på publiser. Til vanlig har jeg som rutine å lese gjennom innlegget 5-6 ganger før jeg poster det, i frykt for feilskriving eller rotete inndeling. Det dropper jeg i dag, selv om det gjør litt vondt. Men noen ganger må man bare snakke rett fra hjertet og la fingrene løpe løpsk på tastaturet.

Til slutt vil jeg skryte litt av toppbloggerne som oppdaterer oss hver bidige dag – flere ganger daglig – med nye bilder, inspirasjon og en dose samfunnsnyttige ting. Dere er superflinke og jeg skulle ønske jeg hadde samme driven som dere har! For det er ikke bare-bare å være blogger, og det er overhodet ikke en enkel jobb å drive en daglig oppdatert blogg.

“Lik” gjerne innlegget om du er enig 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg