jeg håper du får føle det!

Hver eneste dag leser jeg det. Hver eneste dag ser jeg det. Hver eneste bidige dag føler jeg for å ta til tårene i frustrasjon og fordi jeg blir oppriktig lei meg. Lei meg fordi folk kan være så forbanna frekke og slemme med noen jeg er glad i.

Sophie Elise er min venninne, faktisk en av mine beste og jeg har kjent henne i alle år. Uheldigvis er det også et helt Norge som skal ha en mening om henne. Folk som aldri har møtt henne, aldri har ført en samtale med henne eller i det hele tatt kjenner henne. Disse menneskene føler det er heeeelt greit å slenge slibrige kommentarer om henne på nett. De sier hun fortjener det. De sier hun har bedt om det selv. De sier hun ikke kan forvente annet. Jeg sier bare fy faen. Hvor lavt kan man egentlig synke som menneske?

Jeg heier på de som holder seg saklige og har en annen mening enn det hun har. Det er flott med folk som utfordrer henne, for jeg vet at hun klarer seg helt fint når hun må komme med svar tilbake. Hun har sterke og mange meninger og er ikke redd for å vise hva hun står for. I tillegg til at hun er forbanna god til å snakke for seg! Jeg kjenner ingen som er så kjapp i replikken som hun er. Jeg er sikker på at hun er 10 ganger så smart som alle de som åpner kjeften i kommentarfeltene, for mange av de kommentarene oser ikke akkurat høy IQ 🙂

Vel, jeg håper deres datter/søster/barnebarn/venninne blir mobbet en dag. Jeg håper du får smake på det selv, for det er faen ikke gøy. Jeg håper du må sitte å tørke tårene på noen nær deg, på lik måte som jeg har gjort, fordi de har blitt mobbet og har det vondt. Helst av noen voksne mennesker, lik deg selv. Jeg håper du selv får kjenne på den følelsen en dag. Følelsen av å ikke kunne hjelpe. Ikke kunne trøste. Ikke kunne fortelle at “det BLIR bedre! bare vent og se”. For i mitt tilfelle har jeg aldri kunne sagt det til henne. Jeg kan ikke si at hun skal vente på at det blir bedre. For det blir jo faen aldri bedre. Kanskje litt, men så har du de jævla folkene som alltid skal stikke frem fra steinen de lever under. Det er helt jævlig å ikke kunne hjelpe venninnen sin. Det er helt jævlig å sitte på sidelinjen og lese all driten, og ikke klare å forsvare henne til alle som kommenterer.

For HVA har Sophie noen sinne gjort deg? Hva har hun gjort som får akkurat DEG til å slenge med kjeften? Du, 40 år gamle 3-barnsmor som lever på stønad? Du som sikkert ikke har bedre ting å ta tiden til enn å logge inn på facebook og slenge litt med leppa. Det er vel høydepunktet av dagen din, tenker jeg. Når du kan rakke ned på en uskyldig, ung jente som aldri har gjort verken deg eller familien din noe som helst. En jente som kun lever livet sitt og gjør jobben sin. På lik linje som deg, såfremst du faktisk har en jobb. Eller kanskje du faktisk kan takke henne for at hun betaler en god del skatt, og er en av grunnene til at du i det hele tatt får betalt for å sitte hjemme og klapre på tastaturet? 😉 Fy faen. Mennesker som dere gjør meg kvalme. Dere gjør meg så usannsynlig forbanna. Dere eier ikke skam.

Det er ikke kun Sophie dere angriper når dere ytrer dere. Det er også hennes familie, venner og kanskje til og med blogglesere. For hvem vil vel sitte å se på at folk de er glade i bli hengt ut dag etter dag på nettet? Hadde du syntes det hadde vært gøy selv? Prøv å sett deg i den situasjonen. Prøv å si at du hadde klart å se forbi alt det stygge. Jeg har prøvd det og det funker ikke.

Jeg synes synd i barna deres og håper ikke blir mobbet for hvordan dere holder på. Barn er nådeløse, har dere tenkt på det? Men når jeg ser hvordan dere går foran som eksempler på facebook så skjønner jeg hvorfor. Jeg skjønner hvorfor barn synes det er greit å være slemme med hverandre, for mamma og pappa er jo det? Og ikke i skjul, men i full åpenhet. Og barn plukker opp på dette. At du er ufin i kommentarfeltet på VG kan faktisk føre til at ditt eget barn blir mobbet, har du tenkt på det? Og jeg håper nesten at de blir det. Bare så du skal få som du fortjener.

Gjør oss alle en tjeneste og kryp tilbake under steinen din der du hører hjemme.
Så kan du komme frem om du mot all formodning skal få noe fint å si i fremtiden.

Og Soph – I love you ♥ En av de sterkeste menneskene jeg kjenner og som overhodet ikke fortjener all driten dere gir henne.

Så beklager jeg litt om jeg ikke klarte å være helt saklig, men det er vanskelig når man er irritert og forbanna.

3 kommentarer
    1. Selv om jeg ikke kjenner Sophie Elise, syns jeg hun virker som ei fantastisk jente 🙂
      Syns absolutt ikke at hun fortjener all dritten som folk kommer med og som hun selv sier i media, at folk glemmer nok at hun er et vanlig menneske…
      Jeg syns hun er super bra jeg 🙂 Så du har all grunn til å være stolt over at du er venninna hennes 😀

    2. Jeg elsker dette innlegget. Jeg kjenner ikke Sophie Elise noe mer enn hva hun har skevet på bloggen/instagram og andre sosiale medier, men jeg ELSKER den dama. Sophie Elise er helt RÅ. Hun er en av de siste personene på jorda som fortjener mobbing og hets. Hun er superflink, og jobber ekstremt hardt for å oppnå det hun har oppnådd – og hun fortjener alt hun har fått til. Hun fortjener masse skryt, ros og mange klapp på skulderen. Hun fortjener de høye lønningene, hun fortjener å vinne “årets blogger”, hun fortjener å bli “årets navn” i Dagbladet/VG. Dem dama er rå, og jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe henne.
      Tusen takk for et superbra innlegg! Du er garantert like rå som Sophie Elise, Stine! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg