amatørfotografen

Som jeg tidligere har nevnt er jeg veldig glad i å at bilder av naturen. Selv om jeg ikke er langt fra en flink naturfotograf riktig enda, så synes jeg det er utrolig gøy når jeg først klarer å fange nordlyset på kamera. Og i går tok jeg det et steg videre og prøvde meg på bilde av månen – etter ønske fra tante som ønsket seg bilde av en måne. Jeg prøvde fortvilt å få gode bilder men fikk bare ètt jeg mener er brukbart.. Ringte Joakim i panikk for å høre om han kunne hjelpe meg med innstillinger. Haha han er så søt “nå trodde jeg du skulle ringe for å si at det var nordlys”, han har aldri sett nordlys stakkars og har så lyst 🙁 Jeg bare “neeida, det er ikke nordlys i dag” men jaggu kom det ikke bare en liten time etter jeg snakket med han. Nydelig fint!

Nå gleder jeg meg veldig til jeg blir flinkere å ta bilder av nordlyset. Sånn som det er nå blir jo selve nordlyset fint, men omgivelsene blir jo ikke akkurat så veldig pene. Så det skal jeg bruke vinteren på, å bli flinkere å ta bilder! Så skal jeg se om jeg ikke får kjøpt meg litt bedre linse og fotoutstyr.

Bildene er faktisk tatt med kamerastativ – jeg glemte bare å manuelt fokusere, så derfor virker trærne uklare.

6 kommentarer

Siste innlegg