har jeg lov å si det?

Jeg er sliten. Eller, har jeg egentlig lov å si det høyt? Siden jeg ikke har barn eller er passert 40? Er det sosialt akseptabelt siden jeg trossalt kun er 22 år? Burde ikke jeg være sprekere enn sprekest, liksom? Får jeg lov å si at jeg sliter med rygg å nakke? Det kan jo umulig være lov i en alder av 22 år. Kanskje jeg burde skamme meg?

Jeg er sliten. – Haha du tror du er sliten, vent til du får barn!

Jeg er sliten. – Men du våknet jo nettopp? Hvordan kan du være sliten? Du har sikkert sovet for lenge.

Jeg er sliten. – Prøv å vær på jobb i 12 timer! DA er du sliten.

Jeg er sliten. – Tenk på de stakkars arbeiderne i Asia som jobber 20 timer om dagen. DE er sliten, de.

Jeg er sliten. – Men herregud, du er jo såvidt passert 20. Hva er du sliten for?? Du skal jo ha mye energi??

Jeg er sliten. – Slutt å klag.

Er det ikke lov å være sliten i 2016? Om man er det er det som regel en grunn til det. Folk er forskjellige og det er ikke alltid man er sliten fysisk, man kan også være sliten psykisk og det er enda tyngre. Alle har sin egen historie, og man kan ikke alltid se på folk om det er sykdom som gjør dem sliten eller andre grunner.

I dag er jeg sliten. Men jeg har vært mer sliten enn jeg er i dag. Alt jeg har lyst til er å ta en powernap, men jeg skal heller dra å trene litt senere. De sier det skal hjelpe.

6 kommentarer

Siste innlegg