Her oppe heiser vi flagget når det skjer

Etter flere dager med godvær måtte jeg i dag lete frem skjerfet mitt igjen. (Eller, lete og lete. I likhet med ullgensrene mine ligger det fremme året rundt) Værgudene tenkte visst at vi hadde hatt nok godvær for i sommer – så nå har temperaturen kommet seg ned på et, tja, mer nord-norskt nivå. Jeg snakker rundt 10 grader og vind. Og regn. Kan det ikke bare begynne å snø også, i samme slengen? Så ja, i dag var første dag med skjerf OG jakke på en uke. Ikke helt OK.

Men jeg setter pris på de dagene vi har fått ha, da! Og synes egentlig jeg har fått utnyttet det fine været godt. Jeg har badet i havet for første gang i år. Grillet. Kjørt vannscooter. Gått tur med Frida (tante og onkel sin hund) i bare kjole og holdt på å koke bort fordi det var så varmt. Bare det synes jeg er prestasjon i nord, 24 grader er jo aldri dagligdags for oss her oppe. Her oppe heiser vi flagget når det skjer. (den var ikke seriøs, altså)

Vi skal være glad om vi får flere slike dager som vi har hatt, men kjenner jeg Nord Norge rett, så blir vi ikke å få det. Det er liksom èn uke med sommer om sommeren her – og den har vi jo hatt nå. Men likevel skal jeg bestille meg litt sommerklær. For etter 11,5 måneder med kun vår, høst og vinter har jeg funnet ut at jeg eier èn shorts og ikke så alt for mange hverdagskjoler. Kanskje godværet kommer tilbake om jeg får litt mer utvalg i klesskapet?

Bildene i innlegget er fra en grilltur vi hadde tirsdagen. Vi var på Nupen, som er et lite stykke utenfor byen, hvor det er helt fantastisk fint.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg