håper nelly fortsetter denne trenden

Jeg er nok ikke den eneste som synes det er litt rart at en så stor nettbutikk som nelly ikke velger å bruke modeller med litt mer former. De, i likhet med de fleste andre, bruker gjerne kun slanke modeller som poserer i XS eller S. “Modellen er 175cm høy og bruker str S” synes jeg det står på samtlige plagg de selger. Hva med oss som er 160 og ikke en str S? Det er litt skuffende når de som sagt er så store som de er, for kundene deres bruker tross alt fra XS – XL. Og trenger man en større størrelse får man ikke se bilde av hvordan man kan forvente at det ser ut på.

MEN! Så sitter jeg her på nelly og scroller og kommer over DET HER! Altså jeg begynte umiddelbart å smile når jeg så det. Det er så fint at de endelig har skjønt det. At de endelig har begynt å få litt variasjon på modellene sine. Jeg vil se mer av hun her, kan hun ikke bare få sin egen kategori? Så slipper jeg lete gjennom hele nettbutikken for å se henne posere. ENDELIG en modell som viser frem størrelse L. Selv om nelly har vært litt slurvete i beskrivelsen av plaggene og har skrevet at modellen bruker S på de fleste plaggene – unntatt ett plagg som jeg så, hvor det sto L.

Hvit body HER, blå kjole HER, sort body HER.

 

Så scroller jeg enda mer. Jeg trenger en badedrakt og det er i den sammenheng at jeg plutselig kommer over et bilde som åpenbart er uretusjert. HURRA FOR NELLY! Et bilde med strekkmerker! Jeg synes det her var nydelig. En smilende kvinne med en ekte kvinnekropp som er urørt i photoshop.

Sort badedrakt finner du HER, den gule HER.

 

Jeg håper alle nettbutikker kommer etter. Det er viktig at kleskjedene skjønner at de har kunder i alle former og fasonger, dermed er det viktig å ikke kun stille ut modeller med klær i XS og S. Jeg håper nelly fortsetter den trenden her og får flere modeller i str L og XL. Også håper jeg de fortsetter å la bildene være uretusjerte. Jeg vil se flere strekkmerker. Cellulitter. Arr. Alt som er naturlig og hører kroppen til. JA til variasjon av modeller! 🙂 Det jeg synes er trist er at man skal bli overrasket over å se en fyldig modell. For det er jo ikke ekstraordinært. Det finnes folk i alle størrelser og alt er like normalt. Men på en eller annen måte har klesindustrien klart å snu på det og gjøre det unormalt å se fyldige folk posere og reklamere for klær.

Jeg håper at det om noen år er like mange modeller i L / XL som det er i XS / S. Man kan jo alltids håpe.

// adlinks

2 kommentarer
    1. Utrolig fint innlegg! 🙂
      Ble veldig glad av de uretusjerte bildene! Har strekkmerker som gir meg store komplekser, men føler meg mye finere nå etter å ha sett de bildene! Må huske at det jo faktisk er helt normalt med strekkmerker. Likte også veldig godt den mer fyldige modellen! Jeg hadde helt klart satt pris på å kunne se på klær etter hvilken modell som viste dem frem, det var en utrolig god idé! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg