Hvorfor skal dyrene lide?

– Inneholder annonselinker –

… Kun for at vi skal se litt penere ut, når det finnes SÅ mange alternativer? En av mine hjertesaker i lengre tid nå har vært dyretesting. Nærmere bestemt dyretestet sminke. Da jeg ble bevisst på dette sluttet jeg å kjøpe sminke fra merker som tester på dyr, og kjøper fremdeles ikke sminke som jeg vet er dyretestet. Og hvis jeg er usikker på om det er testet eller ikke – så kjøper jeg det ikke. Så enkelt.

Nå er det jo faktisk sånn at utvalget av sminke er såpass bra at i mine øyne ser jeg ikke en grunn til at noen skulle behøve å bruke sminke som er dyretestet. Det er SÅ mange gode merker å velge mellom, som ikke tester på dyr. Men det jeg ser en gjenganger av, er at folk ikke klarer å slutte med sminke fra MAC fordi den er “så sinnsykt bra”. Hvis det skulle være noen tvil her: MAC tester på dyr, og er dermed ikke et dyrevennlig merke. Det gjør også de store merkene som maybelline, loreal og max factor forsåvidt.

Men min erfaring er at man klarer faktisk å finne erstatninger, jeg måtte selv gjøre det når jeg ikke kunne bruke min faste foundation lengre. Jeg har også prøvd MAC sin concealer (den “alle” sverger til) av en venninne, men klarte å finne et annet alternativ der også. (Urban Decay sin synes jeg er god, har ikke linket til den men da vet du) Så jeg tenkte nå å tipse dere om merker som ikke tester på dyr, om noen har lyst til å bli litt mer dyrevennlig. Så her er en liste over dyrevennlige merker, deres produkter og mine erfaringer, samt “budsjett”info med tanke på pris. Direktelinker til alle produktene!

NYX

NYX er min desidert favoritt innen sminke. Kjempebra utvalg, veldig rimelig og ikke minst gode produkter. Da jeg startet å bruke NYX for noen år siden var ikke utvalget på langt nær like bra som i dag, så jeg kan vel si at jeg er veeldig glad for at de har fått mer utvalg!

Matte finish setting spray (på tilbud!)
♥ Matte bronzer
nofilter finishing powder (på tilbud!)
Matte finishing powder
Brow pencil (på tilbud!)
Bryn-pomerade
♥ Highlighter palette

Alle leppestiftene til høyre er i mini størrelse og kom i en adventskalender! Den er også på tilbud nå på 35%, perfekt om man vil teste ut forskjellige farger men ikke vil kjøpe fullstørrelse, da du får 24 stk forskjellige lipsticks, liquid lipsticks og gloss. Jeg bruker kun leppestifter fra NYX og er veldig fornøyd! Fåes kjøpt HER.

ISADORA

Isadora startet jeg å bruke på ungdomsskolen – kanskje i likhet med mange andre? Solpudderet deres har vært en #1 favoritt i årevis, samme med den store pudderkosten. Veldig gode produkter – et par kroner dyrere enn NYX men samtidig ikke overpriset. Neglelakkene har også vært en favoritt lenge, og disse leppestiftene som jeg har ble jeg positivt overrasket over! Fine farger og er ikke klissete. Nå er jeg dessverre fri for pudderet og har ikke fått kjøpt nytt, men jeg legger ved link til det uansett.

Neglelakker
Leppestifter
Big bronzing powder – beste solpudderet
Cover up foundation & concealer – sykt god!

Fant ikke kostene på nett, men jeg kjøpte dem på cubus en gang i tiden. De har dem sikkert der, eller feks VITA eller H&M.

REVOLUTION

Jeg har kun prøvd denne paletten fra merket, men er veldig fornøyd med det! Prisen på merket er AMAZING, det er faktisk helt sykt billig i forhold til andre merker. Ser at utvalget på coverbrands ikke er verdens beste – men merket finnes sikkert på andre nettbutikker om man ønsker å sjekke det ut.


MILANI

Jeg har ikke prøvd noe annet fra Milani enn denne foundation. Etter å ha hørt mye om den måtte jeg bestille den hjem – og jeg ble virkelig imponert! Den er supergod. Dekker godt uten å virke “tung” på huden. Den er også utrolig drøy i bruk, så denne har jeg vel hatt nå i 2-3 måneder tror jeg? Bruker riktignok bare sminke et par ganger i uken, men likevel. Kan kjøpes HER og er faktisk på tilbud!

THE BALM

Jeg vil tro de fleste har hørt om TheBalm? Dette er også et merke jeg startet med på ungdomsskolen og jeg har prøvd en del av deres produkter. Av en eller annen grunn har jeg glemt det litt av, for nå er det lenge siden jeg har kjøpt noe fra det merket. Men min Mary-Lou manizer har alltid vært i sminkevesken since day one! Prisen kan virke litt stiv, men jeg synes man får mye produkt for pengene til gjengjeld. MEN! Nå er det faktisk supertilbud på basically ALT fra TheBalm ser jeg, så da får du hvertfall mye for pengene. Mine favoritter:

Mary-Lou Manizer
Bahama Mama solpudder
Nude Tude øyepalett
Hot Mama 
Meet Matt(e) Hughes set, leppestifter

Andre merker som heller ikke tester på dyr:

Real Techniques – favoritten innenfor sminkekoster! Akkurat nå er det tilbud på mange av dem.
♥ Kevin Murphy – favoritten innenfor hårprodukter, jeg bruker å kjøpe hos frisøren.
♥ H&M, Anastasia Beverly Hills, Urban Decay, Nilens Jord, Glo Minerals og Bare Minerals
Ole Henriksen – supergode produkter for huden.
St. Tropez og SunSpa – favorittene innenfor selvbruning!

Full liste over merker som ikke tester på dyr kan du se HER! Så håper jeg at du kanskje ble inspirert til å bli litt mer dyrevennlig i sminke-veien ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg