før og etter: soverom

Selv om det er over 3 måneder siden jeg var ferdig å male soverommet mitt, så glemte jeg helt av å ta “etter” bildet. Dermed ble dette innlegget veeeldig forsinket, siden det har vært fullt kaos med ting her siden jeg flyttet inn. Jeg har et stort soverom, men siden det er skråtak er det begrenset med plass her. Det har resultert i at jeg har hatt fullt med esker og generelt rot i lang tid. Det – kombinert med at jeg kanskje har vært litt treg, haha – gjorde at bildene måtte vente til jeg ommøblerte og fikk frem veggen. So here it goes!

Før:

Etter:

Haha never mind lyskulene. Aner ikke hvor jeg skal henge dem så det ble en midlertidig løsning der. Mangler også gardiner, men det kommer etterhvert!

Fargen vises veldig dårlig på bildet over, mørketid gjør det vanskelig å skulle fange fargen. Men jeg vil egentlig si den er både som på bildet over – og under. Alt etter hvordan lys man ser i. Jeg er så glad for at jeg gikk for blå, og at det var en mørk blåfarge. Det gjorde mye med rommet å få en mørkere farge på veggene. Og selv om taket er hvitt, så er det ikke for lyst som jeg fryktet det ville bli. Jeg hadde egentlig sett for meg en grålig takfarge, og det er i grunnen også det siden dette er den lyseste gråfargen i følge eksperten på fargerike. Jeg har brukt samme maling på gulvlistene (etter ett strøk grunning), men det ser jeg nå kanskje ikke var så lurt siden listene er lakkert og fargen allerede har flakket litt av noen steder.

Taket trodde jeg aldri jeg skulle bli ferdig med. Ett strøk med grunning og to strøk med maling tar faen meg tid når det er trebord man maler, og man må komme til i alle kriker og kroker. Heldigvis er det bare ett soverom igjen med skråtak, og jeg må seriøst komme meg i gang med det snart så jeg får litt orden på ting. Målet er å være ferdig med det før jul, tenker jeg. Samme med stuen. Og når jeg en gang klarer å komme i gang med å male stuen er det samme farge jeg skal bruke. To av veggene blir i denne blåfargen, mens de to andre skal være i en kontrastfarge. Jeg har enda ikke klart å bestemme meg for hvilken farge det blir, men jeg tenker noe grått/lyst. Jeg blir også å bruke samme farge i taket.

Vegger: Deco Blue fra Jotun
Tak: Klassisk Hvit i matt finish fra Jotun

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg