det er viktig å bruke stemmen din

Nå prøver jeg for harde livet å komme inn i dette med å blogge igjen, og føler jeg gjør en greit god innsats når jeg faktisk tar med meg PCen på besøk for å få til et blogginnlegg. Klapp på skuldra 🙂

Jeg var tidligere i dag å stemte, noe jeg håper alle har gjort? Jeg synes det er viktig at vi bruker stemmen vår når vi er så heldige å bo i et land hvor vi faktisk får lov til å stemme. Jeg hadde dog ikke satt meg ordentlig inn i hva det egentlig gikk ut på (selv om jeg var gjennom samme greia for 4 år siden, men jeg var tydeligvis like blank den gangen) og hadde IKKE fått med meg at jeg skulle stemme på hele fylket også. Selv om det kanskje sier seg selv når det heter kommune- og fylkesvalg. Jeg hadde med andre ord kun satt meg inn i lokalpolitikken i Harstad (altså for kommunevalget) og måtte bare ta en råsjangs på fylket. Jeg stemte likt på både fylke og kommune og håper det partiet jeg stemte på også har gode kampsaker for fylket også.

Jeg dro med pappa for å stemme og ble dratt med i kirkevalget i samme slengen. Altså jeg var helt grønn, og vi måtte ringe tanten min som er gift med en prest for å høre hva det egentlig var vi burde stemme på. Men vi stemte i alle fal, selv om jeg fremdeles er like grønn på det feltet.

Nå er jeg på besøk hos Sophie som er hjemme i noen dager. Utrolig koselig å få inn litt kvalitetstid når hun først er her, siden det blir sjeldnere mellom hver tur jeg tar til Oslo. Jeg har tenkt å ta meg en liten tur før jul, helst legge det til en langhelg sånn at jeg får tid til å både slappe av OG være med venner og familie. Det blir alt for ofte bare stress når jeg er der nede og jeg føler ikke jeg rekker over å gjøre alt jeg skal. Så på neste tur planlegger jeg inn tur til IKEA og Pascal – sistnevnte har jeg seriøst drømt om å dra innom i flere år nå men jeg klarer aldri å få det til?? Og helst time det slik at jeg kan møte han. Sånn helt seriøst drømmen.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg