i min liste – netflix

Jeg tipper jeg ikke er den eneste som har abonnement på både TV2 Sumo, viaplay og netflix? Og overraskende nok bruker jeg faktisk alle abonnementene mine så å si hver eneste dag! (Når andre i familien ikke bruker dem, that is.. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte endre passord fordi jeg har vært litt for snill og gitt alle tilgang haha)

Anyhow! Jeg tenkte å dele med dere hva som er i min watchlist for tiden, hvorfor jeg la dem i watchlist og hva jeg bruker å se på de forskjellige plattformene. Både viaplay og netflix er som regel overfylt til enhver tid, og jeg tror jeg må bli arbeidsledig i 5 år for å klare å se meg gjennom alt. Det kommer jo alltid noe nytt i veien som gjør at det jeg har lagret, blir glemt.

NETFLIX

Denne bruker jeg hver dag. Rett og slett fordi de har Gossip Girl, og det ser jeg på hver gang jeg sminker meg eller dusjer. Jeg er av typen som er ganske avhengig av å ha “selskap” til enhver tid, og da er Gossip Girl grei siden jeg slipper å følge med, men likevel skjønner hva som skjer når jeg først ser på skjermen. (siden jeg har sett alle sesongene typ 20 ganger..) Ellers ser jeg på 13 Reasons Why, Designated Survivor og Orange is the new black for tiden. Sistnevnte begynner jeg å bli ganske lei av, så jeg håper jeg snart klarer å se meg ferdig. Snakk om å dra ut en serie i det vide og brede.

Ellers har jeg dette i watchlist for tiden;

  • The Resident – tv-serie.
    Denne handler om en legestudent, and you had me at doctor – med tanke på den Greys Anatomy-elskeren jeg er. Nå har jeg jo ikke sett en eneste episode, men tror jeg så en trailer før jeg la den i lista mi og konkluderte med at den måtte være litt Greys-lignende?
  • Travis Scott look mom i can fly – film.
    Jeg elsker Kardashians, jeg elsker Kylie Jenner. Kylie Jenner er sammen med Travis Scott og dermed havnet den i lista mi, haha. Det er mest sannsynlig en totalt uinteressant film for meg, men jeg så at både Kylie og Stormi er med, så da var jeg solgt.
  • When They See Us – tv-serie.
    Denne skammer jeg meg over ikke å ha sett enda, for det er en så utrolig viktig serie som er basert på en ekte historie. Fem tenåringsgutter blir feilaktig dømt for en voldtekt og må sitte TRETTEN år i fengsel!! Denne håper jeg alle legger i listen sin.
  • The Roommate – film.
    Leighton Meester er på forsiden av coveret på denne filmen. Det er egentlig eneste grunnen til at den havnet i listen min, haha. Den har fått 4,8 på IMDB og er åpenbart ikke en film man burde ha som førstevalg. Men jeg elsker Leighton (på grunn av GG seff) og må se den. En eller annen gang. Nå skal det jo også sies at jeg har hatt for vane å like filmer selv om de har under 5 på IMDB så jeg tror ikke det skal så veldig mye til for å imponere meg tydeligvis? Well well.
  • Riverdale – tv-serie.
    Denne trenger kanskje ikke introduksjon for jeg tenker de fleste har hørt om denne? Jeg er ikke helt sikker på sjangeren selv, men en krysning av GG og Pretty Little Liars? Kan virke sånn av beskrivelsen. La den kun i listen fordi lillesøsteren min elsker den og mente jeg burde se den. Men dette er kanskje ett år siden, så man skjønner jo hvor langt jeg har kommet med denne haha.
  • The Open House – film.
    Hovedrollen er samme fyren som er med i 13 reasons why, og siden jeg likte han tenkte jeg vel at jeg ble å like denne. Men nå ser jeg at den har 3,3 (!!!!!) på IMDB så jeg håper virkelig ikke at jeg har SÅ dårlig filmsmak. Det er forøvrig en skrekkfilm, og jeg elsker skrekkfilmer (så lenge jeg slipper å se dem alene) så det er jo godt mulig jeg synes den er bra.
  • Satanic – film.
    Nok en skrekkfilm – og også her i listen min fordi hovedrollen er en favoritt (Haley fra Modern Family). Men GUD altså. 3,7 på IMDB. Jeg må virkelig slutte å sjekke det. Det er med andre ord heller ikke en film jeg burde anbefale. Men siden jeg ikke dømmer før jeg har sett noe så anbefaler jeg den likevel. Se den hvis du virkelig ikke har noe som helst annet å gjøre.
  • The Crown – tv-serie.
    Dere som har lest bloggen min en stund har kanskje fått med dere at jeg ELSKER kongefamilien vår. Og når det kommer til film tror jeg også at jeg liker kongefamilier. Prinsesse på prøve er faktisk (enda) en av mine favorittfilmer. Så da tenkte jeg (en gang i tiden) at jeg måtte se denne serien, og denne har jo faktisk fått 8,7 på IMDB så mulig jeg må flytte den høyere på prioriteringslisten min.
  • True Story – film.
    Jeg er ekstremt fan av true crime, dokumentarer og alt som er basert på ekte. Denne filmen handler om en journalist og en morder som har stjålet identiteten hans, og er basert på fakta. Med andre ord burde det være en film som faller rett i smak hos meg, meeen som bare aldri har blitt prioritert blant Gossip Girl og Frustrerte Fruer.
  • Russian Doll – tv-serie.
    Denne handler om en dame som dør, og dør, og dør og gjenopplever sin 36. bursdag. Altså jeg tenker umiddelbart hvor forbanna jeg hadde vært om jeg måtte dø hele tiden og gjenoppleve samme øyeblikk gang på gang. Også er hovedrollen hun der ene i Orange is the new black, PLUSS at den har fått 8,7 på IMDB!! Haha nå fikk jeg plutselig dilla på å sjekke, selv om jeg lovet meg selv å ikke gjøre det fordi for min del har det nada å si. For de har trossalt gitt Twilight blant annet 4,7 og det er en av mine desidert favoritter.
  • Dirty John, the dirty truth – film.
    Denne har jeg lagret i alle versjoner som finnes, altså historien om John Meehan som det er laget massevis av filmer og tv-serier av. Netflix-filmen har jeg sett, men dette er en annen type igjen som jeg enda ikke har sett. For dere som ikke har sett noe av det – se! Så sjukt fascinerende og ganske forstyrrende.
  • White Gold – tv-serie.
    Denne ble KUN lagt i listen fordi hovedpersonen er Ed Westwick, altså Chuck Bass fra GG <3 <3 Ifølge IMDB er den ikke så verst (7,4), så kanskje den også må bli prioritert snart.
  • World War II in colour – tv-serie.
    En annen ting jeg elsker – bortsett fra kongefamilien, true crime og dokumentarer – så er det krigshistorier og ja, krigen generelt. Dette er en film med opptak fra 2. verdenskrig som er restaurert i farger og bedre oppløsning.

Dette var egentlig bare 1/5 av det jeg har i listen min på netflix, så jeg tror nesten jeg må dele dette opp i flere innlegg haha. Håper du kanskje fikk noen ideer på nye filmer eller tv-serier å ta fatt på! Eller kanskje du rett og slett vil tipse meg om filmer og tv-serier på netflix jeg burde legge i listen min?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg