Men så skal jeg jo være så voksen, da.

Ny uke og kveldvakter på jobb, etter en kjempefin helg i Oslo. Jeg må smått innrømme at det har fristet å flytte til Oslo helt siden jeg mistet jobben på Telenor, som nå er litt over ett år siden. Men herregud jeg er hjemmekjær.. Jeg hadde jo faktisk muligheten for ett år siden også, da jeg ble tilbydd jobb på Fornebu, i Gjøvik og Skien. Men nei, jeg ble værende og krysset fingrene for at jeg skulle finne meg en jobb jeg hadde lyst på, selv om mulighetene var desidert større sørpå.

Noen ganger tror jeg det er for at jeg faktisk er for voksen, selv om jeg jo egentlig ikke er det. For jeg tenker på familien, som jeg kommer til å være alt for langt unna. Det ville kostet sinnsykt mye å skulle komme meg fra Oslo til Lofoten på besøk. Også tenker jeg på økonomi, noe som kanskje er den største grunnen for at jeg ikke tok muligheten for ett år siden. Å skulle leie rom på 15m2 i bofellesskap for 7000kr i mnd er lite attraktivt for meg, og sparemulighetene er kjempesmå.

Også blir jeg litt sur på meg selv, for jeg klarer ikke å slippe tanken på at det er NÅ jeg burde flytte. Det er NÅ jeg er ung og ikke har noen forpliktelser. Det er NÅ jeg burde ta mulighetene. Det er NÅ jeg burde satse. Og jeg vet at det er muligheter for meg i Oslo om jeg bare tør å ta steget. Jeg vet at jeg hadde nok hatt det kjempefint og trivdes veldig, for jeg har venner og noe familie i nærheten også.

Men så skal jeg jo være så voksen, da.

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg har dilla på Lush sine produkter, og fant bloggen din da jeg søkte etter det på blogg.no. 🙂 Ville bare tipse om at i morgen starter salget i butikkene til Lush! De har en del til 50%, men det er sikkert lite lager, så greit å ikke vente for lenge. Jeg bor så langt unna, så fikk kjøpt litt på nettet der salget startet ikveld.

      1. tusen takk for tips! til tross for at jeg så denne kommentaren alt for sent, så fikk jeg bestilt meg litt på nett 😀 Bor også alt for langt unna nærmeste Lush butikk, så ble nettet denne gangen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg