Oslohelg

Endelig, etter utallige besøk i Oslo, så fikk jeg dratt på IKEA! Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg bestandig vil dra dit. For i og med at jeg ikke får med meg stort i bagasjen er det ikke spesielt morsomt. De har såå mye fine møbler og småting, men det hjelper meg lite når jeg ikke får det med meg til nord igjen. Blir litt sånn “Så hva gjør du på IKEA da?” Jo, jeg spiser kjøttboller og kjøper duftelys. That’s about it, haha. Men det var koselig å bare gå rundt å se, og ja selvfølgelig digg å få kjøpt litt duftelys.

Fin samling vi endte opp med! Soph kjøpte mesteparten av disse lysene, selv om hun sånn ca er nabo med IKEA. “Orker jo ikke dra på IKEA hele tiden for å kjøpe duftelys” der ser jeg forskjellen på oss, for jeg hadde nok vært der ukentlig om jeg bodde så nært haha.

Planteavdelingen deres var så syyyykt elsk, jeg har jo en kjærlighet for planter og dette var som himmelen for meg. Kanskje like greit at jeg ikke bor i Oslo, da hadde jeg vel kjøpt nye planter på IKEA ukentlig. Og gitt dem navn.

Da vi kom hjem fra IKEA ble det kosekveld med godteri, boller og etterhvert film! Vi så Love Actually som jeg faktisk aldri har sett sammenhengende før?? Av en eller annen grunn gjenkjente jeg enkelte scener og innså at dette er nok en film jeg bare har sett typ i sidesynet. Koselig film, og jeg er litt mer i julestemning enn jeg var fra før. Det hjalp også på at vi hørte på julemusikk i bilen i hele går + kjøpte smultringer.

Og speaking of bil – Soph tvang meg til å kjøre bilen hennes på fredag så jeg skulle lære meg å bli trygg på motorvei. Men jeg er faktisk en utrolig god sjåfør (haha viktig med selvskryt en gang i blant) og skjønner egentlig ikke hvorfor jeg var så redd for å kjøre på motorvei. Det gikk som en drøm! Og endte med at jeg frivillig kjørte resten av helgen. “Nå som du tør å kjøre bil i Oslo kan du jo bare flytte hit” haha, bare lurer på om det er noen som er gira på at jeg skal flytte nedover?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg